Visszavehetik a taxidrosztokat a reptértől

Néhány jegypénztáron múlhat a reptéri taxisüzlet. Megegyezés híján a főváros elvenné a repülőtértől a reptéri taxidrosztok hasznosításának jogát. A szerződést már felmondták, de lebegtetnek: ha a Budapest Airport vállal közcélú fejlesztéseket, akkor megtarthatják a drosztokat. Ha nem, lőttek az exkluzív szerződésnek.

A Budapest Közlekedési Központ közleménye hangsúlyozza: 2006-ban kötött szerződést a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. (valójában Kht.) a főpolgármester jóváhagyásával és a Fővárosi Közgyűlés rendeletmódosítása nyomán a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt-vel. A repülőtér ezen speciális taxiállomás üzemeltetésére irányuló szerződés keretében vállalta a rendelt taxik számára parkolók létesítését, illetve a korábbi tarthatatlan repülőtéri taxis állapotok rendezését.

A Főváros új vezetése és a BKK 2010 végétől tárgyalásokat kezdett a repülőtér üzemeltetőjével, hogy a szerződés feltételeit tárgyalják újra. Az egyébként 2011. május 25-éig érvényes, de abban az esetben, ha 2011. március 25-ig nem mondja fel a főváros, automatikusan meghosszabbodott volna öt évre. Mivel máig nem tudtak megegyezni, sőt a tárgyalási folyamatban az utóbbi napokban újabb vitás kérdések kerültek elő, a főváros a szerződést felmondta.

Ez azonban nem jelenti automatikusan azt, hogy a reptértől elveszik a drosztokat, a lépéssel a főváros kvázi biztosította magának a jogot, hogy arra az esetre, ha nem tud megállapodni a reptérüzemeltetővel, visszavegye a drosztokat.

A főváros álláspontja, hogy mivel a Budapest Airport olyan területen szed pénzt a taxisoktól, amely elvileg a fővároshoz tartozik, a reptérnek előnyösebb feltételeket illene kínálnia. "Az egyetlen kompromisszumhoz vezető megoldásnak az tűnt, hogy a Budapest Airport vállaljon a repülőtér térségében olyan közcélú fejlesztéseket, melyek elősegítik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közlekedési kiszolgálását. Ezek között merült fel többek között a tömegközlekedési kapcsolatok javítása, a buszmegállók utastájékoztatásának fejlesztése, új jegyautomaták és utastájékoztató berendezések létesítése, továbbá a repülőtéri terminálokon - sok más európai nagyváros repülőteréhez hasonlóan - tömegközlekedési információs központ és jegypénztár létesítése" hangsúlyozza a főváros. 

A tárgyalások megállapodáshoz közeli állapotba jutottak, mégis, a BA Zrt. a határidő lejárta ellenére a Főváros és a BKK elvárásainak megfelelő szerződés-tervezetet nem fogadott el, újabb és újabb részletkérdésekben támadt nézeteltérés a felek között. Ezért a mai határidő miatt "a Fővárosnak nem maradt más lehetősége, mint a szerződés felmondása, melyet Tarlós István főpolgármester egyetértésével az erre jogosult szervezet, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. a hét folyamán megtett, a felmondást a Budapest Airport hivatalosan átvette".

Ha május végéig nem születik megállapodás a szerződés új feltételekkel történő megkötéséről, a repülőtéren a speciális, egy taxiszolgáltatónak kizárólagosságot biztosító taxiállomás a továbbiakban nem maradhat meg - írja a közlemény, hozzátéve: a Főváros és a BKK célja azonban nem a 2006 előtti repülőtéri taxiállapotok újbóli előidézése, hanem a rendezett repülőtéri taxiszolgáltatás biztosítása, ezért májusig folyamatosan tárgyalunk tovább a Budapest Airport vezetésével annak érdekében, hogy a megállapodás megszülethessen a Főváros számára a korábbiaknál előnyösebb feltételek mellett.

Vagyis, a reptéri taxisüzlet pár jegypénztáron, jegyautomatán és utastájékoztató rendszeren múlik.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.