Visszakapják pénzüket a pórul járt ukrán Malév-utasok

Megkezdte a Malév csődje miatt hoppon maradt ukrán utasok kártalanítását Kiy Avia, repülőjegyek árusításával foglalkozó cég. Ukrajnában több ezer utas maradt hoppon a Malév bedőlése miatt.

Ukrajnában egy repülőjegyek árusításával foglalkozó cég megkezdte a Malév csődje miatt hoppon maradt ukrán utasok kártalanítását. A Kommerszant-Ukrajina című ukrán lap idézte a Kiy Avia cég közleményét arról, hogy megkezdte a nála vásárolt és fel nem használt Malév-jegyek árának a visszafizetését.

Az ukrán cég közlése szerint a Malév csődje miatt több ezer ukrán utas nem tudta felhasználni repülőjegyét, és annak ellenértékét sem kapta vissza. A lapjelentés szerint a fel nem használt repülőjegyek árának a visszafizetését a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) blokkolta. A nemzetközi szervezet belső elszámolási rendszerében történik a pénzmozgás a repülőjegy-értékesítő és a légitársaság között.

A Kiy Avia közleménye szerint a cég az IATA Ukraina számlájára utalta a jegyeladásból származó bevételt. A Malév csődjének a bejelentése után azonban az IATA Ukraina nem volt hajlandó visszafizetni a jegyeladó cégnek a fel nem használt repülőjegyek árát a szállítmányozó engedélyének a hiányára hivatkozva.

A Kiy Avia bírósághoz fordult annak a kimondását várva, hogy az IATA Ukraina rendezze a Malév-járatokra eladott és a magyar cég megszűnése miatt fel nem használt repülőjegyek ellenértékét. A kártérítés összegét az utasok kárbejelentése alapján határozták meg.

Egy kijevi bíróság január 17-én kimondta, hogy az IATA Ukraina 149 ezer hrivnya (mintegy 4,3 millió forint) összeget köteles visszautalni, ami az utasoknak okozott kár összegének csak egy része, a fennmaradó hányadot a Malév ukrajnai képviseletének kell rendeznie.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.