Villanyra vált a GYSEV Csornától Porpácig
Az átállás a dízelvontatásról nemcsak környezetkímélő, hanem 50 százalékot meghaladó megtakarítást is eredményez a kilométerenkénti energiaköltségekben Tasó László szerint. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős államtitkára az átadóünnepségen arról beszélt: a kormány középtávon további mintegy 450 kilométeren tervezi villamosítani a hazai vasútvonalakat.
Az NFM és a GYSEV közös közleménye szerint, a magyar-osztrák vasúttársaság 2012-ben jelentette be, hogy nyertes pályázatának köszönhetően villamosítja a Porpác-Csorna-Mosonszolnok vasútvonalat. A munkálatokat a Csorna és Porpác közötti, több mint 50 kilométeres szakasszal kezdte a kivitelező, ez a teljes vonal közel kétharmada. A projekt keretében több mint 1600 tartóoszlopot állítottak, megtörténtek a felsővezetéki távvezérléshez szükséges fejlesztések, és kiépült a biztosítóberendezési távvezérlő rendszer is.
A villamosítással párhuzamosan a vonal állomásain és egyes megállóhelyein utasforgalmi fejlesztéseket is végrehajtottak. Magas peronokat, korszerű esőbeállókat és peronvilágítást építettek. A vontatási energiát a felújított és kibővített csornai transzformátorállomásról biztosítják.
Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója hangsúlyozta: a vasúttársaság a Szombathely-Szentgotthárd szakasz után újabb vasútvonal villamosítását végezte el. „Így újabb szakaszon használhatjuk az új FLIRT motorvonatainkat, a Szombathely-Budapest InterCity közlekedésben villamos mozdonyokkal válthatjuk ki a dízel vontatást a vasi megyeszékhely és Csorna között".
A kivitelezési munkálatokat az MVM OVIT Zrt. által vezetett konzorcium végezte el.