Villamosított a GYSEV

Befejezte a villamosítási munkálatokat a Mosonszolnok-Csorna-Porpác vasútvonalon a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. A 16-os vonalon mehet a villamos vontatás.

A GYSEV Zrt. 2012-ben jelentette be, hogy az Európai Unió forrásainak felhasználásával kiépíti a villamos felsővezeték-hálózatot a Mosonszolnok-Csorna-Porpác vonalszakaszon. Az MVM OVIT Zrt. által lebonyolított 11,8 milliárd forintos beruházás nyomán 87 kilométeren válthatják villamos mozdonyok a dízeleket.

A GYSEV közlése szerint a vasútvonal felújításának és korszerűsítésének fő célja volt a gyors és gazdaságos vasúti kapcsolat megteremtése Közép- és Észak-Európa, valamint az Adria térsége között Nyugat-Magyarországon keresztül. A korridor Pozsonyból indul, és Csornát, Szombathelyet érintve halad tovább Zágráb, Fiume és Trieszt felé.

A kivitelezési munkálatok 2014 nyarán kezdődtek. A Porpác-Csorna szakaszon 2015 júliusában, a Csorna-Mosonszolnok szakaszon pedig szeptemberben vette fel a villamos üzemet a GYSEV Zrt.

Az érintett szakaszon csökkent a menetidő, a zaj és légszennyezés. A villamosítás mellett a vasútvonal valamennyi állomásán és forgalmasabb megállóhelyein 55 centiméter magas peronokat, korszerű térvilágítást és esőbeállókat építettek.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.