Vezetőváltás a Chevroletnél

Távozik a főnöknő a csokornyakkendő-márkától, pedig nincs sok női vezető az autóiparban. Sem.

Távozik a főnöknő a csokornyakkendő-márkától, pedig nincs sok női vezető az autóiparban. Sem. Különösen első számú vezetőt nehéz találni, ősztől még kevesebb lesz, mert visszavonul a Chevrolet Europe igazgatója, Susanne E. Docherty, aki a Stanford és a Windsor egyetem diplomájával dolgozott 27 évig a General Motors több vállalatánál, a Buick, Cadillac, Pontiac, Hummer és GMC márkáknál, 2010-től a nemzetközi értékesítésért, marketingért és ügyfélszolgálatért felelős alelnökként dolgozott. A lemondását pályamódosítással és családi okokkal magyarázó Susan E. Docherty (50) a cég közleménye szerint szeptemberig vezeti a zürichi márkaközpontot, utódját később nevezik meg.

Az európai Chevy főnök Susan Docherty

Igazi multinacionális cégként a General Motors mindig példaértékű volt vezetőinek kiválasztásánál: napjainkban is az ágazatnál magasabb a nők aránya, és nemcsak a marketing területen, hanem a műszaki részeknél is: a mérnök Pamela Fletcher például igazgatótanácsi tagként irányítja a hibrid- és villanyautó-részleget.

A GM alelnökből elnök-vezérigazgatóvá avanzsált Docherty 2012. januártól irányította az európai piacon a General Motors több márkáját, a Buick, Cadillac és Corvette mellett a százévesnél öregebb Chevroletet, mely világszerte 4 millió autót értékesít. A Chevrolet Europe korábbi elnök-vezérigazgatója, Wayne Brannon 38 év után távozott, miután sikeresen levezényelte a márka európai bevezetését és új imázsának kialakítását: Brannon (56) irányításával a Chevrolet egy év alatt hét új modellt mutatott be, miközben megduplázta eladásait, ami 2011-ben egymillió autót jelentett 11 ország piacán.

Docherthy színre lépésével folytatódott a modellinvázió a jelvényformája miatt csokornyakkendősnek is nevezett márkánál, de a siker messze elmaradt a korábbiaktól. Miközben az európai piac az idei első öt hónapban 7 százalékkal csökkent, a Chevrolet 60 ezer darabja már 30 százalékos mínuszt, vagyis kemény zuhanást mutat harminc EU- és EFTA-országban.

A kontinensen több kategóriára kiterjedt az Opel kontra Chevrolet családi csata: az Astra és Cruze még kedvező piaci körülmények között vetélkedett, az ugyancsak közösen fejlesztett sportos hobbiterepjáró-páros párbaja viszont már vérre ment. Több hónappal a testvérmodell után jelent meg a szalonokban a Trax, melyre világszerte akkora az érdeklődés, hogy kevésnek bizonyult a dél-koreai kapacitás, ezért az ugyancsak ott készülő Opel Mokka gyártását várhatóan Európába telepíti a GM, ezzel is kihasználva felesleges kapacitásait. Ráadásul Docherty asszonyra maradt egy kellemetlen lépés, amikor meg kellett vonnia a három egyéni és három konstruktőri világbajnokságot nyert gyári Chevrolet WTCC csapat támogatását.

Magyarországon 2006-ban 8500, tavaly ezer új Chevrolet kelt el, a márkakereskedések száma hét év alatt 33-ról 22-re csökkent.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.