Magyarországon vezetni tanulnak az autók
Átadta kibővített budapesti kutatási és fejlesztési központjának legújabb szárnyát a Bosch, amely már 1300 mérnököt foglalkoztat a létesítményben, s az év végéig a létszám 1500-ra bővítését tervezi. A németországi, a leonbergi után immár az 51 ezer négyzetméteres kőbányai a második legnagyobb ilyen komplexuma a csoportnak – mondta pénteki sajtótájékoztatóján Oliver Schatz, a központ vezetője. A létesítményre 2011 óta összesen 32 milliárd forintot költött a vállalat.
A kőbányai lett az autóipari beszállító második legnagyobb kutatóbázisa Földi Imre / Népszabadság |
A Bosch Budapesten fejleszti az autókba épített elektronikus menetstabilizáló rendszereket, a vezetőtámogató automatikák részegységeit, motorok, kipufogórendszerek, automata sebességváltók és légzsákok szenzorait. A magyar mérnököknek a közlekedésbiztonsági eszközök mellett jelentős szerepük van a robotautók fejlesztésében is. Ez lesz az automatizált közlekedés harmadik legnagyobb fejlesztési központja, s szintén itt van az egyik legnagyobb alapterületű tesztközpont is.
Javier Gonzáles Pareja, a Bosch Magyarország vezetője arról beszélt, hogy kilenc magyarországi vállalatuknál 10,5 ezer embert foglalkoztatnak és idén további 800 munkatársat terveznek felvenni. A Bosch-csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója tavaly 150 országban 360 ezer munkatárssal 49 milliárd euró árbevételt ért el, s ebben még nincs benne a közelmúltban felvásárolt ZF kormánymű és sebességváltógyár 20 milliárd eurós forgalma – tette hozzá Dirk Hoheisel, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja.