Vezércserék a prémiummárkáknál
Nehéz időszakban érkezett, de úgy látja, hogy vannak még kihasználatlan lehetőségek a magyar piacban, csak meg kell találni ezeket, állítja Paul de Courtois a BMW Magyarország új ügyvezetője. A 39 éves francia szakember házas, három gyermek édesapja, szabadidejében szívesen fut, teniszezik, illetve szaxofonozik. Elődje, Henning Putzke a bajor márka Németországi központjában folytatja munkáját. A JATO adatai szerint tavaly BMW autókból 810, motorkerékpárokból 167, a csoporthoz tartozó MINI-kből 49 kelt el, 2011. első öt hónapjában 512 új BMW és 21 MINI márkájú autót helyeztek forgalomba magyar magyar rendszámmal.
Paul de Courtois a párizsi ESCP Europe üzleti főiskolán, illetve Oxfordban és Berlinben végezte tanulmányait marketing és gazdasági informatika szakokon, majd elemzőként a BMW franciaországi leányvállalatánál helyezkedett el 1997-ben. Courtois 2004-ig dolgozott szülőhazájában, ahol projektvezető és kereskedelmi menedzser pozíciókat töltött be a vállalatnál, majd a BMW müncheni központjába került, ahol regionális igazgatóként az afrikai, karibi és kelet-európai régió piacaiért felelt. A szakember irányítása alatt indult be a MINI modellek hivatalos forgalmazása Tunéziában és Algériában, az általa irányított régióban pedig az előző évhez képest 25 százalékos eladásnövekedés volt kimutatható 2010-ben. Első sajtóbeszélgetésén is érezhető volt hatalmas lelkesedése a konszern legkisebb modellere iránt, többször is hangsúlyozta, hogy minden eddiginél jelentősebb szerepet szán a magyar piacon a MINI-nek. Erős a magyarországi hálózat, mely újabb szalonokkal és kereskedésekkel bővül: nyár közepétől Szombathelyen is működik BMW kereskedés és szerviz. Kérdésre de Coourtois elmondta, hogy nem tervezik a német konszern tulajdonát képező Rolls-Royce márka modelljeinek magyarországi szalonban történő értékesítés
„Szilárdan elhatározásom, hogy megtanulok magyarul is, noha kollégáim többsége nem jósol nekem sok sikert. Bárhogyan is alakuljon, a kommunikációban nem lesz fennakadás, mert a magyarok nagyszerűen beszélnek idegen nyelveken, s ez hallatlanul megkönnyíti a beilleszkedésemet.“, ez volt Ingo Fröhlich (39) első nyilatkozata, miután ő lett a Mercedes-Benz Hungária Kft. és az EvoBus Hungária Kft. új ügyvezetője. Fröhlich korábban a Mercedes-Benz Financial Services ügyvezetőjeként a Daimler konszern görögországi, új-zélandi és horvátországi vállalatainál dolgozott. Elődje, a hatvanéves Hans Georg Pechhacker vezetésének idején összesen 33 ezer Mercedes márkájú autó kelt itthon. A JATO adatai szerint tavaly 972, az idei első öt hónapban 591 új Mercedest helyeztek forgalomba magyar rendszámmal.
„Egyértelmű, hogy a Mercedes-Benz márka hazai megítéléséhez jelentősen hozzájárul a kecskeméti gyár jelenléte, de e mellett óriási hangsúlyt szeretnénk fektetni a márka alapértékeinek megfelelő kiszolgálásra, az ügyfeleink elégedettségére” – nyilatkozta Ingo Fröhlich. Az új főnök szerint bizakodásra adnak okot a következő évek lehetőségei: „Most és a későbbiekre nézve is nagyon jók a Mercedes-Benz kilátásai. A márka kínálata csak a kompakt szegmensen belül négy modellel bővül: idén bemutatkozik az új B-osztály, mely 2012-től Kecskeméten készül.
Az is fontos, hogy kitűnően képzett kollégákat vezethetek, van, aki már 25 éve dolgozik nálunk. Négy országban voltam ügyvezető, de messze ez a legjobb csapat eddig, mondta megismerkedő sajtóbeszélgetésén az új ügyvezető igazgató. Ingo Fröhlich szerint egyértelmű, hogy a magyarországi kedvező tapasztalat és szakképzett munkaerő is segített abban, hogy a Mercedes Kecskemétet választotta új beruházásának helyszínéül.
A nemzetközi kereskedelem, a szállítmányozási piac bővülésének hatására jelentős fejlődés érzékelhető a haszonjárművek eladásánál. A konjunktúra szerencsére erősödik azóta, különösen igaz ez a teherautó-piacra, a Mercedesnél a 2008-as nagyon jó számokat is felülmúlják a nyergesvontató-eladások. Jön majd az új Actros is, ami további lendületet adhat az értékesítésnek. A transzporterek és tehergépjárművek eladás-növekedését a flottaértékesítésben rejlőlehetőseiben látja Fröchlich, aki szerint autóik fenntartási összköltségét figyelembe véve is vezetnek. A beszerzési döntéseket jelentősen befolyásoló fenntartási összköltségek – TCO (Total Cost of Ownership) – szerint a Mercedes-Benz modellpaletta az élmezőnyben szerepel, amely megalapozottá teszi a vállalat értékesítés-növekedésre vonatkozó terveit.
2011-re enyhe fellendülést prognosztizálnak a magyar márkakereskedők, ám az ötvenezres darabszám még messze elmarad az optimális kapacitáskihasználáshoz. Ingo Fröhlich szerint 120-130 ezres a reális szám a magyar piacon, ám addig még sok a feladat. Ilyen például a külföldi rendszámok kérdése, vagy például az áfa-visszatérítés problémája.