Veszteséges évet zárt a Continental
A német Continental tavaly 1,124 milliárd eurós veszteséget szenvedett adó után kisebbségi részesedések nélkül. Az előző évben 1,02 milliárd eurós adózott eredménye volt. Idén, mindenekelőtt az első félévben, gyors romlás várható cég szerint, amely több többségi tulajdonú társasággal Magyarországon is jelen van.
A visszaesést főleg 1,23 milliárd eurós arculatérték-leírás okozta csoportszinten, és a nyersanyagok drágulása, ami további 325 millió euróval vetette vissza a profitot, de megtette a magáét a nemzetközi autópiac szűkülése is. Az üzemi eredmény csak 0,2 százalékkal csökkent, 1,837 milliárd euróra.
A bevétel 45,8 százalékkal 24,239 milliárd euróra nőtt, kissé elmaradt a 25 milliárdos vállalati előrejelzéstől. A többlet nagyrészét az hozta, hogy 2007 nyarán a Continental 11,4 milliárd euróért megvette a Siemenstől annak autóvillamossági beszállító vállalkozását, a Siemens VDO-t.
Tavaly 12 499 csökkent az alkalmazottak száma a Continentalnál, 139 155-re, és idénre további, bár nem részletezett "szerkezetátalakítást" ígértek a csütörtökön megjelent beszámolóban.
Erre az évre nem adtak számszerű előrejelzést, csak azt jegyezték meg, hogy az első negyedév kezdetén tapasztalt értékesítéscsökkenés várhatóan gyorsulni fog, az autóipari piac egészében 10-25 százalékkal is szűkülhet idén, ezért "nem zárható ki, hogy nagyon nagy eltérések lesznek" a tavalyi, magas számoktól.
Az Európai Bizottság decemberben engedélyezte, hogy a Schaeffler-csoport 12 milliárd euróért átvegye egyik fő riválisát, a Continentalt. A nála háromszor nagyobb német Continental autóipari beszállító megvásárlására júliusban tett ajánlatot a világ második számú gördülőcsapágy-gyártója, a bajor Schaeffler-csoport, amely a FAG révén szintén jelen van Magyarországon is.
Maria-Elisabeth Schaeffler osztrák származású tulajdonost a világ leggazdagabb asszonyai között tartják számon, az amerikai Forbes listáján fiával a 104. helyet foglalja el 8,5 milliárd dollárra becsült vagyonával.
A Continental, bevétele alapján a világ első öt autóipari beszállítóinak egyike, az utóbbi időben nyomás alá került a nyersanyagok árának emelkedése, az autóeladások csökkenése miatt. A gumiabroncsokon kívül fékrendszereket, hajtómű és futómű részegységeket, elektronikai alkatrészeket gyárt.