Veszteséges a barkácslánc

A Praktiker barkácsáruház-lánc árbevétele az idei második negyedévben elmaradt a tavalyitól, ráadásul a cég veszteségessé vált, igaz ebben az egyszeri tételek is közrejátszottak.

Az eredmény romlását a Praktiker Deutschland új marketing stratégiájától várt fordulat késlekedése, valamint a főbb külföldi piacokon tartósnak bizonyult visszaesés okozta. A második negyedévben javult kissé a konszern forgalma, a várt fordulat azonban nem következett be.

Az idei második negyedévben elért 956 millió eurós értékesítési árbevétel 7,9 százalékkal maradt el a 2010 második negyedévi 1,039 milliárd eurótól. Az első negyedévi forgalomcsökkenés 10,9 százalék volt. Az első félévi 1,62 milliárd eurós értékesítési árbevétel 9,2 százalékkal bizonyult kevesebbnek az tavalyinál.

A második negyedév elején a konszern újrapozícionálta a Praktiker márkát Németországban, ennek hatása azonban nem tükröződött vissza az árbevétel növekedésében, mivel az előző évi bázis időszakban értékesítési akciók emelték meg a forgalmat. A Praktiker Deutschland értékesítési árbevétele ezért a második negyedévben 11,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

A nemzetközi üzletág értékesítési árbevétele a Praktiker két legfontosabb piacán Görögországban és Romániában elszenvedett visszaesés miatt 8,3 százalékkal 259,2 millió euróra csökkent a második negyedévben. Az első félévben elért 435,8 millió eurós értékesítési árbevétel 8,2 százalékkal marad el a 2010-estől. A forgalom csak Lengyelországban és Ukrajnában emelkedett.

A második negyedévi üzleti eredményt (EBITDA) jelentős összegű rendkívüli költségek, leírások és tartalékolt összegek terhelték meg. Az egyszeri tételek hatására az üzleti eredmény 72 millió euró veszteségbe fordult, ami az első negyedévi üzleti eredménnyel együtt a január-júniusi periódusra 143,5 millió eurós üzleti eredmény szintű veszteségnek felel meg.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.