Joghurt hajtja a Danone-t
A világ legnagyobb tejtermékgyártójának keddi közlése szerint a növekedés elsősorban annak köszönhető, hogy bővült a joghurtok eladása az Európán kívüli piacokon, amelyek a Danone várakozásai szerint a jövőben is meghatározzák majd a fogyasztást.
Az adó és kamatfizetés előtti eredmény 5,8 százalékkal nőtt, 1,28 milliárd euróra 1,21 milliárdról, miközben elemzők 1,29 milliárdot vártak.
Az adózott eredmény 10,1 százalékkal 848 millió euróra nőtt 722 millióról.
A társaság felfelé módosította az idei év egészében várható forgalomnövekedésről szóló előrejelzését: legalább hat százalékos növekedést vár tavalyhoz képest, a korábban prognosztizált öt százalék helyett.
A Danone elsősorban a gyermekételeknél lát növekedési lehetőségeket Ázsiában, valamint a friss tejtermékeknél az Egyesült Államokban, Brazíliában és Oroszországban.
Tavaly a Danone bevétele 15 milliárd eurót tett ki, adózott eredménye 1,41 milliárd euró volt.