Joghurt hajtja a Danone-t

Tizenegy százalékot meghaladó mértékben, 8,4 milliárd euróra nőtt a Danone forgalma az első félévben. A növekedést a joghurt hajtja.

A világ legnagyobb tejtermékgyártójának keddi közlése szerint a növekedés elsősorban annak köszönhető, hogy bővült a joghurtok eladása az Európán kívüli piacokon, amelyek a Danone várakozásai szerint a jövőben is meghatározzák majd a fogyasztást.

Az adó és kamatfizetés előtti eredmény 5,8 százalékkal nőtt, 1,28 milliárd euróra 1,21 milliárdról, miközben elemzők 1,29 milliárdot vártak.

Az adózott eredmény 10,1 százalékkal 848 millió euróra nőtt 722 millióról.

A társaság felfelé módosította az idei év egészében várható forgalomnövekedésről szóló előrejelzését: legalább hat százalékos növekedést vár tavalyhoz képest, a korábban prognosztizált öt százalék helyett.

A Danone elsősorban a gyermekételeknél lát növekedési lehetőségeket Ázsiában, valamint a friss tejtermékeknél az Egyesült Államokban, Brazíliában és Oroszországban.

Tavaly a Danone bevétele 15 milliárd eurót tett ki, adózott eredménye 1,41 milliárd euró volt.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.