Veszélyben az autósok bónusza! A központi adatbázis még mindig nincs rendben
„Már elkértem a bónusz-igazolásomat a régi biztosítótól, és elküldtem e-mailben az újnak, de semmi választ nem kaptam. Egyszerűen elérhetetlen az ügyfélszolgálat, munkaidőben pedig nem tudok bemenni személyesen a fiókba" – panaszolta az enpenzem. hu honlap munkatársainak az egyik autós, aki januártól biztosítót váltott.
Csakhogy egy tavaly hatályba lépett rendelet szerint a bónusz besorolásról az igazolást nem a korábbi biztosító állítja ki, hanem a Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszerből (KKNYR) kell lekérdezni. A rendszerbe maguk a biztosítók töltötték fel az adatokat, és az előzetes hírek szerint ezek között sok volt hiányos és pontatlan. Ha az autósok által megadott adatok nem pontosan egyeznek a Személy- és Lakcímnyilvántartóban szereplő adatokkal, a rendszer nem tudja azonosítani és hibát jelez.
A nyilvántartó rendszerbe 7,3 millió szerződés került fel, ebből 4 millió az élő szerződés. Ebből jelenleg tízezres nagyságrendű, amelyiknél egyedileg kell megfejteni, hogy miért nem találják az ügyfelet – mondta Gilyén Ágnes, a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) kommunikációs főosztályvezetője.
Ha valaki arról kapott értesítést az új biztosítójától, hogy nem sikerült lekérdezni a bónusz besorolását, akkor a régi biztosítóját kell megkeresni, ugyanis azzal kell tisztázni, hogy milyen adatokat töltött fel a központi rendszerbe.
Ha az új biztosító nem találja az ügyfelet, akkor kénytelen A0 fokozatra módosítani az ügyfél besorolását. Azonban emiatt nem veszíti el senki sem a bónuszfokozatát – hangsúlyozta Gilyén. Amint a régi biztosító – az ügyfél kérésére – felviszi a helyes adatokat a rendszerbe, az új biztosító a bónuszfokozatnak megfelelően sorolja őt be, és jóváírja számára az esetleges díjkülönbözetet.