Vesszük az okostelefont, de végül is minek?

Magyarországon még a vállalatvezetők és IT szakértők sem használják ki az okos telefonokban rejlő lehetőségeket - állapítja meg a BellResearch legfrisebb felmérése.

A céges készülékként használt okos telefonjaikon keresztül a munkatársak leginkább csak hívásokat bonyolítanak, illetve SMS-eket fogadnak és küldenek. Sugár Mihály a BellResearch munkatársa szerint az e-mail és naptár funkciók használata terén ugyanakkor látható még némi előrelépés.

Az egyéb okos telefon alkalmazásokat, mint például a böngészés, alkalmazások letöltése, blogolás viszont szinte teljesen figyelmen kívül hagyják a készülékek tulajdonosai - derül ki a közleményből. Ennek legfőbb magyarázata az lehet, hogy a vállaltvezetők még nem látják az okos telefonok helyét cégük infokommunikációs rendszerében. Ebből fakadóan a legtöbb helyen az üzletfejlesztést, illetve az IT-struktúrafejlesztést szolgáló stratégiában sem kapott szerepet az okos telefon - állapítja meg a felmérés.

Az okok egyrészt az adatbiztonsági aggodalmakra vezethetőek vissza, másrészt a szoftverfrissítési nehézségekkel és a mobilok korlátozott IT támogatásával függnek össze.

Miután az okos telefonos alkalmazások döntően kihasználatlanok a magyarországi vállalati kultúrákban, a készülékkel kapcsolatos elvárások is inkább a designra korlátozódnak és kevésbé a tartalmi szolgáltatásokra.

Összegzésként a felmérés megállapítja, hogy az a dominancia, amely az okos telefonok lendületes térnyerését jellemzi a nemzetközi üzleti kommunikációban, Magyarországon még nem valószínűsíthető az elkövetkező időszakban.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.