Vesszük az okostelefont, de végül is minek?
A céges készülékként használt okos telefonjaikon keresztül a munkatársak leginkább csak hívásokat bonyolítanak, illetve SMS-eket fogadnak és küldenek. Sugár Mihály a BellResearch munkatársa szerint az e-mail és naptár funkciók használata terén ugyanakkor látható még némi előrelépés.
Az egyéb okos telefon alkalmazásokat, mint például a böngészés, alkalmazások letöltése, blogolás viszont szinte teljesen figyelmen kívül hagyják a készülékek tulajdonosai - derül ki a közleményből. Ennek legfőbb magyarázata az lehet, hogy a vállaltvezetők még nem látják az okos telefonok helyét cégük infokommunikációs rendszerében. Ebből fakadóan a legtöbb helyen az üzletfejlesztést, illetve az IT-struktúrafejlesztést szolgáló stratégiában sem kapott szerepet az okos telefon - állapítja meg a felmérés.
Az okok egyrészt az adatbiztonsági aggodalmakra vezethetőek vissza, másrészt a szoftverfrissítési nehézségekkel és a mobilok korlátozott IT támogatásával függnek össze.
Miután az okos telefonos alkalmazások döntően kihasználatlanok a magyarországi vállalati kultúrákban, a készülékkel kapcsolatos elvárások is inkább a designra korlátozódnak és kevésbé a tartalmi szolgáltatásokra.
Összegzésként a felmérés megállapítja, hogy az a dominancia, amely az okos telefonok lendületes térnyerését jellemzi a nemzetközi üzleti kommunikációban, Magyarországon még nem valószínűsíthető az elkövetkező időszakban.