Végzett az óriás pályaépítő
Végzett a Tárnok-Martonvásár pályaszakasz felújításával a Magyarországon először használt óriás vágányépítő gép. A munkálatokhoz használt RU-800 S a világon az első gép, mellyel a vágányok átépítése folyamatosan végezhető.
A gép amely egy ütemben szedte fel, és cserélte ki maga alatt a síneket. A napi 10 órás műszakban 1500-2000 métert halad előre naponta. A Tárnok és Martonvásár közötti csaknem 7 kilométeres pálya teljes rekonstrukciója a korábbi kétszer 42 napról így kétszer 36 napra csökkent.
Hasonló technológiával kívánják megvalósítani jövő tavasszal a Dinnyés és Székesfehérvár közötti szakasz kivitelezését is – áll a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményében. Mindez szól arról is, hogy a NIF a teljes Budapest - Székesfehérvár vonalat felújítja, a korszerűsítés után, várhatóan 2014 évre, a vasúti pálya alkalmas lesz az óránként 160 kilométeres sebességgel történő közlekedésre.