Váradi: hamarabb is bezárhatták volna az egyest

A Wizz Air üdvözli a reptér döntését, és lényegében már megállapodott a kettes terminálra költözésről – mondta Váradi József vezérigazgató. A cég bevétele negyedével növekedett, s jelentősen nőtt a profit is.

Bár csak márciusban ér véget a Wizz Air üzleti éve, a könyveik alapján már most látható, hogy 15 százalékos utasforgalmi és 25 százalékos bevételnövekedést érnek el az előző év azonos időszakához viszonyítva, mindezt jelentősen javuló profitabilitás mellett. Váradi József kérdésünkre elmondta: lényegében már megállapodtak a Budapest Airport Zrt.-vel a kettes terminálra való költözésről. Az egyes bezárása szerinte racionális lépés, noha hozzátette: ez már korábban is felmerülhetett volna, hiszen a kettes terminál kapacitása lényegesen nagyobb, mint a teljes budapesti utasforgalom.

– Üdvözöljük, ha a Budapest Airport javítja a hatékonyságát, mert diszkont-légitársaságként minél jobb költségstruktúrával dolgozó partnerekkel kívánunk együtt dolgozni – mondta Váradi József, hozzátéve, hogy a költségszintnek a reptéren ezzel együtt maradnia kell a mostani szinten. – Egy terminálon belül is megoldható a különböző szolgáltatások és az árazás szegmentálása, ezt nem érzem problémának. Velünk és utasainkkal ne fizettessék meg a SkyCourt építésének költségét, mi nem kértük, semmi szükségünk nincs rá – mondta a vezérigzagató.

A Wizz Air is kihasználja a piac változását, s új járatokat indít június 27-től Várnába, heti egyszer; heti kettőre növelik a járatszámot Palma de Mallorcára, illetve június 18-tól átköltöznek Milánó Bergamo (Orio al Serio) repülőteréről a közvetlen vasúti összeköttetéssel rendelkező Malpensa repülőtérre, az északolasz város fő légikikötőjébe, ahová heti 11 járatot indítanak. – Miután az Alitalia felszámolta a Malpensa bázisát, a repülőtér menedzsmentje kénytelen volt újrapozicionálni a légikikötőt, s ez jelentkezett az árazásukban is – kommentálta a döntés hátterét Váradi. Evvel a döntéssel a Wizz Air jobb pozícióba kerül a piaci versenyben, mint a Ryanair, amelyik szintén repül Bergamóba.

– Úgy látom, hogy a hatóságok kivárnak, hogy alakul-e egy olyan cég, amelyik betöltheti a nemzeti légitársasági státuszt – kommentálta lapunk kérdésére Váradi József azt, hogy az EU-s országokba való kijelöléseket illetően a hatóságokkal semmiben sem sikerült előrelépniük, így a Kijev, Moszkva, Tel-aviv járatokat nem tudják elindítani egyelőre.  

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.