Vannak, akik nem szeretik annyira a készpénzt Olaszországban

No cash day névvel a túlzott készpénz-használat ellen tartanak ma kampánynapot Olaszországban. A nyugati országok között az olaszok fizetnek a legritkábban bankkártyával.

No cash day - angol nevet kapott a készpénzzel való fizetés ellen meghirdetett nap Olaszországban.  A fejlett országok között az olaszoknál a legalacsonyabb a bankkártya használatának aránya - közölte adatait az Olasz Bankszövetség (ABI). Itáliában 34,2 millió darab hitelkártya és 33 millió bankkártya van forgalomban: ötvennégy százalék Észak-Olaszországban, huszonkét százalék az ország középső részén, huszonegy százalék délen.

Hiába lapul azonban a kártya az olaszok pénztárcájában, amikor fizetni kell, a tranzakcióknak csak húsz százalékát végzik kártyával - az ötven százalék feletti európai átlaggal szemben. A római gazdasági minisztérium és az ABI közös kezdeményezésének a célja az, hogy az olaszok legalább huszonnégy óráig ne készpénzzel fizessenek.

A kampány arra igyekszik felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy a készpénzes fizetés költséges, a fekete gazdaságnak kedvez, nem higiénikus és negatív hatása van a környezetvédelemre. Ráadásul a készpénzt ellopják, elveszítjük - nem lehet leállítani mint a kártyát. Egész Európában évi ötven milliárd euróba kerül a készpénz kezelése, szállítása, őrzése, biztosítása, ebből tíz milliárd Olaszországra esik.

2009-ben Európában ezernyolcszáz bankrablás történt, ennek negyven százaléka Olaszországban. 2010-ben a Banca d'Italia olasz központi bank több mint hetvenkétezer darab hamis eurót talált, ennek több mint fele húsz eurós papírpénz volt - sorolja  az érveket a www.nocashday.org honlap. Az olasz fogyasztóvédők üdvözölték a kampányt, de nemtetszésüknek adtak hangot amiatt, hogy bizonyos bankszolgáltatások kártyával olcsóbbak mint készpénzfizetéssel. Emlékeztettek, hogy az olasz lakosság közel egynegyede hatvanöt év feletti.  

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.