Változatlan német fogyasztói bizalom
A 2000 háztartás véleményére alapozódó fogyasztói bizalmi index 2,5 ponton állt májusra is, azonos szinten az áprilisival. A szakértők kedvező jelként értékelik, hogy a vásárlási hajlandóság kedvező szinten áll. Ez ösztönzést adhat a fogyasztói kiadások növekedésének, ami valamelyest ellensúlyozhatja az ipar visszaesését.
Ugyanakkor az elemzők arra intenek, hogy a következő hónapokban a foglalkoztatottsági helyzet rosszabbodni fog Németországban. A rövidített munkaidejű foglalkoztatást elbocsátások fogják felváltani, emelkedni fog tehát a munkanélküliség, ami a GfK-index esésével fog járni.
A vásárlási hajlandóság alindexe 12,4 ponton állt májusra, szemben az áprilisi 13,9 ponttal. A bevételek alakulásának alindexe pedig -8,0 pontra javult az áprilisi -11,4 pontról.