Változatlan árbevételt vár a MÁV Cargo
Friedrich Macher, a Rail Cargo Austria és a MÁV Cargo igazgatótanácsának tagja elmondta: a Rail Cargo Austria bevétele 2008-ban 2,5 milliárd euró, a MÁV Cargoé 85-90 milliárd forint volt. A továbblépéshez több variációt dolgoztak ki a várható helyzet kezelésére. Ezek sorában szerepel a közúti fuvarok egy részének megszerzése és a költségek csökkentése is. A két társaság arra törekszik, hogy a gazdaság beindulásakor erős legyen a piaci pozíciója.
A MÁV Cargo és a Rail Cargo közösen újra tárgyalt nagyobb megrendelőivel, valamint a környező országok vasútjaival. Az eddigi megrendelések alapján 10-15 százalékos visszaesés látszik az idei évre az elszállítandó mennyiségben, de ezt az év hátra lévő részében pótolni szeretnék, a közös fellépés eredményeként újabb megrendelésekkel, a kombinált fuvarozás erősítésével, a közúti fuvar egy részének vasútra terelésével. Nemzetközi piaci pozíciójuk erősítése érdekében stratégiai partnerekkel kivánnak együttműködni.
Friedrich Macher hangsúlyozta, hogy a Rail Cargo Austria betartja a MÁV Cargo privatizációs szerződésében vállalt foglalkoztatási szintentartást. Mint mondta: reméli, a piaci helyzet nem jut el odáig, hogy a privatizációs szerződés erre vonatkozó részét újra kelljen tárgyalniuk a MÁV Zrt.-vel.
Kérdésre válaszolva elhangzott, hogy a Rail Cargo eleget tesz a privatizációs szerződésben vállalt fejlesztési kötelezettségeinek is, és 2012-ig évente 8,9 milliárd forint beruházást hajt végre. Ennek része volt a tavalyi mozdonybeszerzés is. A jövőben a MÁV Cargonál végrehajtandó beruházásaikkal az önálló vontatási kapacitást kivánják növelni, fejlesztik az informatikai rendszert a jobb ügyfélkiszolgálás érdekében. Elképzelhető, hogy a válságból adódó kedvező vállalatfelvásárlási lehetőséggel is élnek majd.