Válságtűrő ágazat a wellnessipar
Ezzel együtt néhány ezer forinttal nőtt az egy utazásra fordított összeg is, az utolsó hónapban átlag 28 ezer forintot fizettek a pihenni vágyó felhasználók egy útra. Az év utolsó hónapjában sokan örültek a korábbinál jobban elosztható pihenőnapoknak, így talán nem is meglepő, hogy az ünnepek alatt ezt a szokásosnál is többen használták ki: a Lealkudtuk.hu felmérése szerint 30 százalékkal többen vásároltak akciós utazást, mint egy évvel korábban. A tavalyi egész évet tekintve a növekedés csaknem eléri az 50 százalékot, sőt az igazi csúcsszezonban, azaz nyáron, kétszer annyian keresték az akciós üdüléseket, mint az azt megelőző évben.
„A kétnapos üdülések, wellnesshétvégék vonzereje éppen az akciós kínálatokban rejlik, ugyanakkor érdekes tény, hogy a válság ellenére is nőtt az egy utazásra fordított összeg” – mondta Orova Balázs, a Lealkudtuk.hu-t is üzemeltető Allegroup.hu Kft. B2C üzletágvezetője. „Felméréseink szerint most decemberben átlagosan 28 ezer forint körüli összeget fizettek a felhasználók egy-egy útért, amely azonban még így is 30-40 százalékkal kevesebb, mint egy normál foglalás.”
Az elmúlt időszakban elkezdtek átalakulni a vásárlói szokások a fizetés terén is. A Lealkudtuk.hu-n decemberben vezették be a PayU internetes fizetést, amelynek megbízhatósága és egyszerűsége máris bizonyított: a decemberi vásárlások több mint 20 százalékát már így intézték a felhasználók. Emellett, ugyancsak az üdülések több mint 20 százalékát fizették a felhasználók SZÉP-kártyával, így mostanra az akciós utazások felét az utóbbi két megoldással egyenlítik ki a felhasználók.
A kétnapos üdülések mellett ugyancsak népszerűek az egynapos kirándulások is, mint például karácsony előtt a bécsi és a pozsonyi advent, vagy éppen a most februári mohácsi busójárás. Ma már négyszer többen vásárolnak ilyen egynapos kirándulásokat, mint tették ezt egy évvel ezelőtt, és ezek ára átlagosan 8-10 ezer forint – derült ki a Lealkudtuk.hu felméréséből.