Válságadó és viharkár olvasztja az Allianz nyereségét

Elsősorban az életbiztosításoknak köszönhetően az Allianz Hungária csaknem tíz százalékkal növelte díjbevételét az idei első kilenc hónapban. A biztosító nyeresége azonban a korábbi hatodára csökkent a viharok és a különadó miatt.

Az Allianz Hungária 134,9 milliárd forint bruttó díjbevétellel zárta az idei első kilenc hónapot, ami 9,72 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakának 123 milliárd forintos bevételéhez képest. A biztosító működési eredménye a pénzügyi szervezetek különadója és a szélsőséges időjárás okozta károk következtében azonban 2,48 milliárd forintra mérséklődött az egy évvel korábbi 14,6 milliárd forintról.

Vihar a Széna téren
Vihar a Széna téren

A társaság nem-életbiztosítási üzletágának díjbevétele 92,5 milliárd forint volt az első kilenc hónapban, ami 10,3 százalékos csökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Az üzletág működési eredménye ezen időszak alatt 778 millió forintra csökkent az egy évvel korábban elért 10,9 milliárd forinthoz viszonyítva, a csökkenést az említett okok mellett az új gépjármű eladás visszaesésével magyarázza Kisbenedek Péter elnök-vezérigazgató.

A díjbevétel növekedése így főleg az élet- és egészségbiztosítási területnek volt köszönhető. Az első kilenc hónapban az ebből származó díjbevétel több mint kétszerese volt a tavalyinak: 19,9 milliárd forintról 42,4 milliárd forintra nőtt. Ennek eredményeként - a Mabisz adatai szerint - majdnem megkétszerezte életbiztosítási piaci részesedését: 7,1 százalékról 13,8 százalékra növelte. Az Allianz a tavalyi ötödik hely után jelenleg a második az életbiztosítási piacon.

Jól teljesített a nyugdíj-üzletág is. Az Allianz 502 milliárd forint vagyont kezel, ami 23 százalékos növekedést jelent a tavaly év végi 407 milliárd forinthoz képest.

Ami a régiós számokat illeti: az Allianz-csoport díjbevétele Közép- és Kelet-Európában az első háromnegyed évben három százalékkal, 2,8 milliárd euróra nőtt a tavalyi 2,7 milliárd euróról. (Ha az árfolyamhatások is figyelembe vesszük, az eredmény már nem ilyen jó, a díjbevételek két százalékos csökkenést mutatnak.) A működési nyereség 66 millió euró volt, amely 70 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A profitot a Magyarország mellett a régió több államában is pusztító viharok mellett az említett különadó apasztotta. Utóbbi csak önmagában 24 millió eurós visszaesést okozott.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.