Válik az Adidas és a Reebok

Kilenc év után válik egymástól a német Adidas és az amerikai Reebok – szellőztette meg értesülését a The Wall Street Journal. Még tíz évet sem bírtak ki egymás mellett.

A válás hírére kilőtt az Adidas árfolyama, a sportszergyártó részvényei 5,6 százalékot erősödtek, valamennyit lefaragva az év eleje óta összeszedett 41 százalékos veszteségükből. A részvényeseit az idén már több alkalommal is a várható nyereség csökkenésére figyelmeztető Adidast egy kínai–arab befektetőpáros kereste meg 2,2 milliárd dolláros ajánlatával. A hong kongi Jynwel Capital és Abu-Dzabi állami befektetési társasága az Adidas igazgatóságának közvetlenül megküldött levélben jelezte vételi szándékát – erősítette meg a Reuters.

Belóg a lóláb: a Denver Broncos játékosának lábán a 2009-es évjáratú rózsaszín Reebok cipő a dicső múltra emlékeztet
Belóg a lóláb: a Denver Broncos játékosának lábán a 2009-es évjáratú rózsaszín Reebok cipő a dicső múltra emlékeztet
Rick Wilking / Reuters

Az Adidas 2005 augusztusában 3,8 milliárd dollárt fizetett a Reebokért, de az amerikai piac bevételével kecsegtető üzlet nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezt tükrözi is a mostani, szerényebb kivásárlási ár is. Pedig a mézeshetek kiválóan sikerültek, az Adidas megduplázta forgalmát az amerikai piacon, s elérhető közelségbe került a legnagyobb rivális, a piacvezető Nike legyűrése is.

Akkortájt a Reeboknak a baseball- és az amerikaifutball-ligákkal és azok csapataival kötött szerződései tisztes bevételt hoztak a konyhára, ám az Adidas–Reebok páros utóbb több csatát és magát a háborút is elvesztette a Nike-val szemben. Megrendelőik közül 2012-ben elveszítették az amerikaifutballigát, majd a jéghokisok is elfordultak tőlük. Elsősorban e két csapás eredményeként piaci részesedésük 5,6 százalékra zsugorodott, miközben a Nike-é 19,9 százalékra ment fel. Csekély vigasz nyújthat az Adidas számára, hogy a 2014-es labdarúgó-világbajnokság döntőjét játszó német és argentin csapatot is ő öltöztette, míg a Nike-nak csak a bronzmérkőzés jutott a hollandokkal és a brazilokkal.

Az utóbbi néhány évben az Adidas megpróbálta menteni a menthetőt, s a fitneszmárkává próbálta átalakítani a Reebokot, amely az aerobik megjelenésekor ezt a szerepet egyszer már betöltötte. Ez annyiban sikerült is, hogy az amerikai leánytól származó bevételeik immár ötödik negyedéve folyamatosan növekednek.

Az Adidas – látható gond piacon. Szeptemberben a német Manager Magazin beszámolója szerint a Knight Vinke, a Third Point és a TCI befektetési társaság tett közös ajánlatot a németeknek, részesedést akartak szerezni a cégóriásban, hogy aztán ők is a Reebok leválasztásával és eladásával hozzák egyenesbe a háromsávos sportfelszerelések legendás gyártóját. Emellett a vezérigazgató eltávolítását tervezték, de a golffelszereléseket kínáló Taylor Made márkához sem ragaszkodtak volna. Az Adidas eközben arra tett ígéretet, hogy a következő három évben legkevesebb másfél milliárd dollár fizet ki részvényeseinek, ezzel honorálva az utóbbi években tanúsított kitartásukat, márkahűségüket.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.