Vagongyártásba kezd a MÁV! Szabad jelzés a magyar InterCitynek

Óránként kétszáz kilométeres sebességű közlekedésre alkalmas személyszállító kocsikat tervezhet és gyárthat a MÁV-Gépészet Zrt. Az magyar InterCity prototípusát jövőre mutatnák be.

Szabad jelzést kapott anyavállalatától a MÁV-Gépészet Zrt: a társaság a MÁV igazgatóságának döntése szerint a szolnoki járműjavító műhelyében kísérletet tehet a magyar vasúti járműgyártás újraindítására. A terv két teljesen új, a hazai igényeket kielégítő InterCity (IC) kocsi kerekekre állítása.

Az új kocsik a MÁV-Start Zrt. által megfogalmazott műszaki és utaskomfort igények szerint készülnének. A MÁV közlése szerint jellemzőik közé tartozik a korszerű, műanyag nagy-paneles utastér burkolat, a kocsi teljes légkondicionálása, zárt rendszerű toalett, hordozható számítógépek, mobil eszközök energiáját biztosító hálózat, GPS-vezérelt, fedélzeti és külső audiovizuális utastájékoztató rendszer, vezeték nélküli internet szolgáltatás.

A magyar IC-vagonoknak alkalmasnak kell lenniük az óránként kétszáz kilométeres sebességű közlekedésre. Így megfelelnének a nemzetközi vonalak követelményeinek is.

A kocsik részegységeinek és alkatrészeinek túlnyomó hányadát a MÁV-Gépészet a nyílt pályáztatásokat követően hazai beszállítóktól szerezné be. A fejlesztés finanszírozásához a MÁV járműjavító cégének saját forrásai mellett uniós forrásokat is felhasználnának.

A MÁV-Gépészetnél remélik, hogy kezdeményezésük révén versenyképes áron kínált termékkel vegyehetnek majd részt a MÁV tervezett jármű felújítási programjában. A magyar IC-k sorozatgyártásának megvalósulása ugyanakkor azt is jelentené, hogy lehetőség nyílik a 17 éve szünetelő hazai járműgyártás újraindítására, amely új munkahelyeket teremthet, egyúttal a hazai járműgyártási iparág egyes szereplőinek kínálhat partnerséget.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.