Váciak figyelem! Vasútállomás extrákkal
Még akkor is, ha a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közlése szerint a 14,8 milliárd forintos beruházás, a kedvező időjárásnak köszönhetően az előre meghatározott ütemterv szerint halad. A Közgép Zrt. vezetése alatt életre hívott, a kezdő hármasban a Magyar Aszfalt Kft.-vel és a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel felálló Kőkapu 2012 Konzorcium befejezte a váci állomás műemlék épületének homlokzati festését és színezését. A felújítás következő szakaszában a forgalomirányító helységek újulnak meg, és a kivitelezőnek még ki kell alakítania a kormányablakot is. Mi több, a rekonstrukció keretében az állomás új, vizuális utastájékoztató rendszert is kap.
A projekt előrehaladását nyomon követő NIF szakértői szerint a vasúti pálya felújítása folyamatos, a készültség elérte az ötven százalékot. Három vágány átépítése 600 méter hosszon már befejeződött. A végponti oldalon 800 méteres hosszon elkészült a verőcei jobb és bal, illetve a szokolyai vágány. Az új „D" peront, valamint több új vágányt, például a VI., és VII. vágányt július elején forgalomba helyezik. A Kőkapu 2012 munkatársai aktuálisan a „C" peront építik.
Az állomás MÁV Telep utca felőli oldalán, új támfal épült. A tervekben szereplő mintegy hétezer négyzetméter zajvédő falból eddig 3800 négyzetméter készült el. A lakóházak védelme érdekében akusztikai védelmet biztosító elemeket építenek az Ambró Ferenc utcában a Bimbó utcától a Lépcsősor utcáig, a MÁV Telep utca teljes hosszában, a Vasút utca bal oldalán, a Vöröskereszt sor, Zrínyi Miklós utca mentén a Pacsirta és Molnár utcák között, a Zrínyi Miklós, Lemez és Kandó Kálmán utcák mentén a II. Rákóczi Ferenc tértől kezdődően a Kandó Kálmán utca végéig.
Folyamatban van az üzemi épületek átadás-átvétele. Itt kap helyet biztosító berendezési szakszolgálat. A felsővezeték tartóoszlopok közül pedig már csaknem az összeset felállította a kivitelező.
A megújult magasperonokat, a szintbeni átjárás helyett, peronaluljárón keresztül lehet majd megközelíteni. Az állomás mindkét oldalát összekötő létesítmény, jobb oldali szerkezete elkészült, a bal oldali rész kialakítását júliusban kezdik el.
Az akadálymentesítés jegyében négy liftet állítanak szolgálatba, amelyek segítségével az utasok eljuthatnak a magasperonokra. Az új „C" és „D" peronokon a liftek építése folyamatban van. A peronokat térvilágítással látják el.
Az állomás deákvári és dunai oldalán összesen 350 P+R parkolót, valamint 66 kerékpártárolót alakítanak ki. De folyamatban van az északi oldali P+R, illetve az új üzemi épületek melletti parkoló építése is. A Kodály Zoltán úti szintbeli vasúti átjáró átépítése befejeződött.
Az egysávos Naszály úti aluljárót két sávosra szélesítik és a járdát elbontják. A közúti aluljáró mellett gyalogos és kerékpáros aluljárót létesítenek. Ennek a jobb oldala szerkezetkész állapotban van, a baloldal építése júliusban kezdődhet. Az aluljáró teljes felújítása, így lezárása várhatóan 2015 tavaszán történik meg.
A Kosdi úti aluljáró teljes felújítása augusztusban kezdődik, és a tervek szerint ősszel fejeződhet be. A beruházást követően közel háromszáz fát, 3300 cserjét ültetnek, 8200 négyzetméteren pedig füvesítenek.