Üzleteljen Egyiptomban
A vezérigazgató a múlt héten, május 20-21-én tartott média-workshopot Kairóban. A rendezvény célja az volt, hogy jobban megismertesse a magyarországi gazdasági, kereskedelmi és befektetési lehetőségeket Egyiptom vezető üzleti-pénzügyi köreivel, illetve az egyiptomi médiumokkal, s ezzel elősegítse a kétoldalú együttműködés további fellendítését.
A magyar termékek jól ismertek Egyiptomban, az üzletemberek pozitívan tekintenek Magyarországra - mondta Rétfalvi György.
Hozzátette: jelenleg 6-7 projekt fut, amelyekkel kapcsolatban már céges szintű tárgyalások folynak, ezek között van már olyan is, amelynél akár 1-2 hónapon belül megállapodás születhet.
A vezérigazgató elmondta: volt olyan egyiptomi cég, amely kereskedelmi, logisztikai központot szeretne létrehozni Magyarországon, hogy ezen keresztül nemcsak a magyar, de az egész régió piacát el tudja érni.
Rétfalvi György látogatása során interjút adott valamennyi fontos egyiptomi napilapnak és az ország központi hírügynökségének (MENA), valamint egyórás stúdióbeszélgetést folytatott a fenti témákról az egyiptomi állami televízióban.
A vezérigazgató találkozott a legfontosabb egyiptomi befektetési cég ügyvezetőjével. Tárgyalt Rasid Mohamed kereskedelmi és ipari miniszterrel, valamint a minisztérium több vezető tisztségviselőjével, illetve Ahmed Raghabbal, a tavaly novemberben megalakult Magyar-Egyiptomi Üzleti Tanács egyiptomi társelnökével.
Egyiptom Magyarország egyik legfontosabb gazdasági partnere az észak-afrikai és a közel-keleti térségben. A 280 millió dollár körüli kétoldalú kereskedelmi forgalom szinte teljes egészében magyar exportból áll, az ország így jelentős deviza-termelő a magyar gazdaság számára. Egyiptom jelentősége tovább nőtt azáltal, hogy a nemzetközi gazdasági válság az európai átlagnál eddig jóval kevésbé viselte meg az észak-afrikai országot. A magyar vállalatoknak így lehetőségük nyílhat arra, Egyiptomban kompenzálják az európai kereslet csökkenéséből eredő veszteségeik egy részét.