Íme az új Pannónia!

Az eredeti, korábban bemutatott tervekhez képest megváltozott a motor. Azt sem tudni, mikortól és mennyiért kapható.

A várpalotai Thury várban mutatta be a közönségnek az új Pannónia Bol'dor modellt a gyártó cég, a Magyar Motorkerékpár (MM) Kft. vezetője Mázló Imre. Nem keveset kellett várni a feltámasztott gépre, hiszen szinte napra pontosan három évre számoltunk be az első tervekről, majd rá egy évre arról is, hogy a motor makettjét bemutatták. Akkor Mázló Imre azt ígérte, hogy egy éven belül szeretnék az újdonságot a nagyközönségnek bemutatni.

Az új Pannónia
Pannonia motorkerékpár

Ez ugyan nem jött össze, de a mostani Pannónia Bol'dorra keresztelt típus azért igen szépen mutat. Ezzel együtt ez a motor nem az, amiről két éve Mázló Imre a Népszabadságnak beszélt. Akkor egy 650 köbcentiméteres, saját fejlesztésű blokkról álmodtak. A most bemutatott változat, egy a Suzuki által fejlesztett 400 köbcentiméteres szívvel rendelkezik. A vázat egy külföldi céggel közösen fejlesztették, s lényegében az összes beszállító partnerükkel már megállapodtak, így a fékek az új típuson például az olasz Brembótól érkeznek.

Kérdésünkre válaszolva Mázló Imre elmondta, hogy a Bol'dor egy limitált szériás változat lesz, mindössze 55 darabot gyártanak le majd belőle. Azért 55-öt mert 2011-ben lesz 55 éve annak, hogy a Pannónia a legendás Bol'dor versenyen győzelmet aratott. Hogy mikor lehet majd hozzájutni és nem mellékesen mennyiért az új Pannóniához arra nem kívánt válaszolni Mázló Imre. Mint megjegyezte ez azért van, mert a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál még be kell vizsgáltatni a gépet, ha ez megvan, akkor lehet ezekről részleteiben beszélni. Annyit azonban megjegyzett, hogy mivel limitált szériáról beszélünk, ezért nem a legolcsóbb motorok között kell majd keresgélni a Pannóniát.

Abban azonban nem történt változás a két évvel ezelőtti állapotokhoz képest, hogy két bemutató termet szeretnének az országban. Egyet Várpalotán, egy másikat pedig Budapesten. Hogy utóbbi pontosan hol lenne, azt egyelőre nem tudta megmondani, mert korábban ugyan az Örs vezér térre tervezték, ám az általuk kiszemelt épület végül nem épült fel.

A garanciát firtató kérdésünkre a cég vezetője részleteket nem mondott, annyit azonban megjegyzett : nagyon komoly garanciát vállalnak a gépre.

Ezzel a limitált szériával egyébként nem áll meg az élet a Magyar Motorkerékpár Kft.-nél, mert szeretnének egy életképes modellpalettát felépíteni, erről azonban sokkal többet nem árult el a cég vezetője. Annyi bizonyos viszont, hogy a gyártást Várpalotán végzik majd, amelyhez többi között Európai Uniós pénzeket is szeretnének felhasználni. Mázló István kifejtette, hogy a terveik szerint mintegy tizenöt főnek tudnak majd munkát teremteni az eredeti tervek szerint körülbelül évi 750 motor kapacitással rendelkező üzemükben.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.