Utórezgések: hétvégén is dolgozni kell

Keményen dolgoznak a japánok, hogy eltakarítsák a katasztrófa nyomait, és hogy ismét elérjék a március előtti termelési szintet. Az autógyárak termelése azonban még mindig akadozik, mivel az áramellátás továbbra is komoly gondot jelent.

Keményen dolgoznak a japánok, hogy eltakarítsák a katasztrófa nyomait, és hogy ismét elérjék a március előtti termelési szintet. Nem megy könnyen, mert nem elég helyreállítani a megsérült utakat és épületeket, valamint a gépeket, továbbra is hiány van alkatrészekben és akadozik az energiaszolgáltatás. A lakossági fogyasztás érdekében korlátozott az üzemek áramellátása, amin úgy próbálnak enyhíteni, hogy bevezetik a hétvégi műszakokat és nem állnak le a nyári szabadságok és ünnepnapok idején sem. A munakvállalók és munkaadók erről szóló megállapodását a Japán Autógyártók Szövetésgének (JAMA) elnöke, Toshiyuki Shiga ismertette.

Az áramkorlátozások leginkább az autóipart érintették, mert a sérült fukusimai után biztonsági okokból le le kellett állítani a Cubu Electric Aichi közeli erőművét is. Ebben a térségben csak a Toyotának tizenkét autó- és alkatrészgyára van. A természeti katasztrófa a világ legtöbb márkáját érintette, hiszen sok elektronikai alkatrész érkezik japánból, ezért az európai gyárakban is jelentősek a fennakadások, és hosszabbak a kiszállítási idők.

A földrengést követően a Toyota valamennyi japán üzemében felfüggesztette, majd április végén újraindította a termelést, mely jelenleg 50 százalékos kapacitású és lépcsőzetesen fog emelkedni júliustól Japánban és augusztustól a tengerentúli gyárakban. Didier Leroy, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója budapesti látogatásakor elmondta az európai termelés júniusban visszaáll a földrengés előtti szintekre, miután sikerült megoldani a japán beszállítók alkatrész-ellátási nehézségeit, ami Európában is több üzemet érintett.

A Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK, Avensis, Auris és Auris HSD modelleket gyárt Burnastonban, Derbyshire-ben és motorokat a deeside-i Flintshire-ben), a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT, Auris és Verso modellek), valamint a Toyota Motor Industries Poland (TMIP, motor gyártás) június 1-től visszatérnek gyártási kapacitásuk teljes kihasználásához. A Toyota Motor Manufacturing France (TMMF, Yaris) a korábban bejelentettek szerint már május 16-tól normál üzemben működik.

Az európai termelés normál szintjéhez történő visszatérést és a japán termelés vártnál gyorsabb helyreállásának eredményeként az év második felétől a Toyota ügyfelek újra az Európában és Japánban gyártott gépkocsik megszokott szállítási idejére számíthatnak. Magyarországon az ügyfelek kiszolgálása az új autó értékesítésben jelenleg folyamatos, és csak néhány modell esetében kell számítani késedelemre a szállítás során, amelyet a kedvező fejlemények hatására az év végéig teljes mértékben normalizálni tudunk. Didier Leroy szerint a márkaszervizek alkatrészellátásában eddig sem volt fennakadás, és arra a továbbiakban sem számítunk. A Toyota Motor Europe 808 ezer (Toyota és Lexus) járművet értékesített 2010-ben és 2011-ben eladásainak növekedését és a modellek nagyobb volumenű helyi gyártását tervezi.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.