Útban a világelsőség felé a VW

Története során a Volkswagen Csoport első alkalommal szállított ki több mint hatmillió autót az év első kilenc hónapjában, ezzel közelebb került ahhoz, hogy megelőzze riválisait, a General Motorst és a Toyotát.

Januártól szeptember végéig 13,9 százalékkal több, összesen 6,11 millió eladott autó a VW AG. A szeptember hónap 751,9 ezer autója 13,3 százalékos értékesítési növekedést jelent. Christian Klingler, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának értékesítés területéért felelős tagja: „Mérföldkő az idei nyolcmilliós darabos értékesítési cél felé vezető úton, és a negyedik negyedévre is kedvező kiszállítási eredményekre számítunk. A továbbiakban is szorosan figyelemmel kísérjük a globális piacok alakulását, amelyek közül néhányat különösen magas volatilitás jellemez.”

Továbbra is kedvező eredmények a feltörekvő piacokon. A VW AG az ázsiai/csendes-óceáni térségből is, ahol 1,92 millió (1,64 millió; +17,3 százalék) autót szállított ki az év első kilenc hónapja során, ebből 1,69 millió darabot (1,48 millió; +14,6 százalék) a régió legnagyobb piacán, Kínában.

Észak-Amerikában a Volkswagen Csoport januártól szeptember végéig 21,4 százalékkal, 485.400 (399.800) darabra növelte kiszállításait, amelyből 322 ezret (267.500; +20,4 százalék) az Amerikai Egyesült Államokban teljesített. Ugyanezen időszak alatt a Volkswagen Csoport márkái Dél-Amerikában 700.900 (640.200; +9,5 százalék) járművet adtak át a vásárlóknak.

Európában a Volkswagen Csoport az év első kilenc hónapja során 10,8 százalékos növekedéssel, összesen 2,77 millió (2,50 millió) autót szállított ki vásárlóinak. Nyugat-Európában (Németország nélkül) mintegy 1,52 millió (1,43 millió; +6,3 százalék) új járműve talált gazdára. Hazai piacán, Németországban, Európa legnagyobb autóipari Csoportja jelentős, 12,3 százalékos bővüléssel zárta az időszakot, 864.400 (769.900) járműve értékesítésével. Ismét növekvő kiszállítási eredményeket produkáltak a Volkswagen Csoport márkái Közép- és Kelet-Európában, ahol januártól szeptember végéig összesen 390.000 (304.100; +28,3 százalék) autót adtak át a vásárlóknak.

Minden márka növelte kiszállításait szeptemberig. A Volkswagen személyautó ágazata az idei év során szeptember végéig világszerte 3,81 millió (3,39 millió; +12,3 százalék) autót adott át vásárlóinak. Különösen kedvezően alakult a márka értékesítése Közép- és Kelet-Európában (+46,0 százalék), Észak-Amerikában (+22,2 százalék) és az ázsiai/csendes-óceáni térségben (+13,9 százalék).

Az Audi az első három negyedév során világszerte 973.200 (829.300; +17,4 százalék) autót szállította ki, az ingolstadti prémiummárka főként Észak- (+17,2 százalék) és Dél-Amerikában (+35,8 százalék), valamint az ázsiai/csendes-óceáni régióban (+27,9 százalék) növelte jelentősen eladásait.

A Skoda összesen 664.800 (569.000; +16,8 százalék) járművet értékesített a januártól szeptember végéig terjedő időszak során. A cseh gyártó kiszállításai elsősorban Közép- és Kelet-Európában (+16,7 százalék), illetve az ázsiai/csendes-óceáni térségben (+29,6 százalék) bővültek lendületesen.

A SEAT idén januártól szeptemberig 3,1 százalékos növekedést produkálva világszerte 266.800 (258.900) autóját értékesítette. A spanyol gyártó elsősorban Németországban (+26,8 százalék), Franciaországban (+17,4 százalék) és Nagy-Britanniában (+10,4 százalék) tudta jelentősen növelni eladásait.

A Volkswagen Haszonjármű ágazata idén szeptember végéig bezárólag 25,5 százalékkal több, összesen 389.900 (310.700) járművét adta át vásárlóinak, főként Közép- és Kelet-Európában (+43,3 százalék), az ázsiai/csendes-óceáni régióban (+47,1 százalék), illetve Dél-Amerikában (+30,1 százalék) produkálva kiemelkedő bővülést.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.