Utazni tanítanak
Fogyasztóvédelmi kampányt indít a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az utasok jogairól, kötelezettségeiről, Gondtalan utazás a Föld körül címmel - közölte a civil szervezet.
A kampány keretében a többi között arról informálják a fogyasztókat, hogy mit tehetnek, ha késik a repülőjük, elveszítik a poggyászukat; milyen kötelezettségük van, ha érvényes jegy nélkül utaznak a buszon, és utólag fizetik be a büntetést; mire kell figyelniük az utazási szerződés megkötésekor, illetve mit tehetnek, ha elégedetlenek a választott szálloda szolgáltatásaival, esetleg nem kapnak számlát.
A szövetség főképp a hamarosan hatályba lépő új jogszabályra, az utazási szerződésről szóló kormányrendeletre szeretné felhívni a fogyasztók figyelmét.
Az új rendelkezések tisztázzák az utazással kapcsolatos alapvető fogalmakat, pontosítják utazási szerződés esetében a részvételi díjra, árfeltüntetésre vonatkozó előírásokat. Kibővül a díjemelés lehetőségének köre azzal, hogy erről a szállítási költségek változása miatt is dönthetnek a cégek, ideértve az üzemanyagköltségek változását is.
Módosulnak az út lemondására, a bánatpénzre, vagy lemondási díjra vonatkozó szabályok is, és a jövőben az utazásszervezők a hibás teljesítésből eredő károkért a felelősség mértékét a részvételi díj kétszereséig korlátozhatják.