Unilever stratégiai gyárrá alakította át nyírbátori üzemét
.
A befektetés, amelynek keretében új gyártócsarnok is épült, 80 százalékkal növelte a gyár kapacitását, ahová a megszüntetett nyugat-európai Unilever-üzemek termelését telepítették át - mondta a gyárvezető.
Hozzátette: emellett környezetvédelmi fejlesztést is megvalósítottak, illetve szervezeti átalakításokat végeztek, valamint a termelési kultúra erősítésére elindították a biztonság, minőség, teljesítmény elnevezésű rendszert. Az igazgató elmondta: a nyírbátori stratégiai gyár múlt évi gazdasági adatainak összesítése még tart, várhatóan 140-220 millió euró között lesz az árbevétele.
A szabolcsi üzemből 30 európai országba szállítottak háztartás-vegyipari és kozmetikai termékeket. Kiemelte: különösen a nyugat-európai megrendelések nagysága nőtt, a korábbi termelés 10 százalékáról 40 százalékra.
Francesco Azzara külön kitért arra, hogy az Unilever egyik legnagyobb beszállítója, az olasz multinacionális Serioplast is Nyírbátorba települt, a gyáron belül, illetve a város ipari parkjában hozott létre műanyag termékgyártó üzemet.
A nyírbátori Unilever gyárban az állandóan foglalkoztatott dolgozók száma 160, de emellett további 40-80 környékbeli munkavállalót alkalmaznak ideiglenes jelleggel csomagolási feladatokra.
Molnár Kálmán, az Unilever Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója közölte: a cég 1991-ben tért vissza Magyarországra, ahol 1945 előtt is voltak már gyárai. Jelenleg 3 nagyüzeme van, Nyírbátorban háztartás-vegyipari és kozmetikai, Röszkén élelmiszer, míg Veszprémben jégkrémgyárat üzemeltet. Hangsúlyozta: a vállalkozás Magyarországra, Budapestre telepítette regionális központját is, amely hat közép-kelet-európai ország termelését irányítja.
A magyar gyárak 2007-ben összesen 75 milliárd forint értékű terméket állítottak elő, és szállítottak a hazai, illetve a külföldi piacokra.