Újralakkozzák a Cadillacet

Hatékonyan dolgoznak az amerikai fejvadászok: nemrég a Mercedes helyi fejlesztőközpontjának vezetőjét vitték át az autóipari álmokat dédelgető Apple-hez, most pedig megtalálták azt a célszemélyt, aki a leszálló ágban lévő Cadillac luxusmárka versenyképességét a német riválisok szintjére vagy a fölé hozza. A piacot belülről ismerő szakember a világelső BMW, Audi, Mercedes hármas fogat középső tagjától érkezik, hogy működésbe hozza a defibrillátort a General Motorshoz (GM) tartozó ikonikus márkánál.

A jelenlegi csúcsmodell, a CT6
A jelenlegi csúcsmodell, a CT6
Mike Segar / Reuters

Johan de Nysschen nem lesz híján a pénznek, a GM-től ugyanis 12 milliárd dolláros csekket kap, igaz, nem biankót: az elvárás nyolc olyan modell piacra dobása 2020-ig, amelyekkel ledolgozza, de legalábbis csökkenti a német trióval szemben felhalmozott hátrányt. Például a luxusterepjárók piacán, ahol a BMW és a Mercedes kétszer annyi autót értékesített tavaly, mint a Cadillac. (Az amerikaiak eladásai tavaly összességében 6,5 százalékkal estek vissza.)

Ennek kínálati oka is van, hiszen amíg a Cadillac csupán egyetlen típussal van jelen a sportos városi luxusterepjárók piacán, addig a BMW palettáját öt, az Audiét három modell színesíti. A számszaki lemaradást a Cadillac három vadonatúj terepjáró kifejlesztésével szeretné csökkenteni, de a márkát világhírűvé tevő luxuslimuzinoknál is szolgálnak újdonságokkal. Detroitban már dolgoznak a BMW 7-es sorozatával rivalizáló CT6-os csúcsmodelljüknél is nagyobb új limuzin kifejlesztésén, ezt jövőre kezdik árusítani.

Az utazó naszád méretű autó Amerikában még elmegy, de a piacbővítési szempontból ismét előtérbe került Európában más szempontok dominálnak. Igaz, az Uwe Ellinghaus, a márka marketingfelelőse által idézett olyan tényezők, mint a magas fogyasztás, a szűk parkolóhelyek és a nagy teljesítményű autók megadóztatása a Cadillac árkategóriájában nem vehetők túl komolyan. Az európai piacra – ahol tavaly összesen 382 Cadillac fogyott – olyan modellel kell visszatérni, amely luxusfelszereltségű, de méretben visszafogottabb. Erre is készülnek már a tervek, de a fókuszban továbbra is Észak-Amerika és Kína áll – írja a Bloomberg.

A Cadillac a hibrid hajtású autók piacán rendesen megperzselte magát a Tesla S modelljének versenytársául szánt, s ugyanannyiért árult ELR modellel, amelyből tavaly júniusban összesen 96-ot tudtak eladni. Az akkori raktárkészlet nyolc évre volt elegendő. Az eladások megduplázódtak azóta, hogy a tetszetős kupé árát 75 ezerről 50 ezer dollárra szállították le. Nem is véletlen, hogy a Cadillacnél óvatosan fogalmaznak a hibridautó-választék bővítésével kapcsolatban. Csak annyit árulnak el, hogy szerepel a terveik között egy teljesen elektromos luxusautó kifejlesztése is.

A Cadillac vesszőfutása másfél évtizede tart, a márkának kevés emlékezetes pillanata volt – leszámítva a drabális Escalade luxusterepjáró és az első CTS szedán piacra dobását. Az anyacéget csődbe rántó 2008-as válság óta igazán érdemleges kibontakozási tervvel csak most lépett elő a márka, amelynek csak a forgalma csökkent, a presztízse a régi maradt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.