Újraindult a Saab autók gyártása
A kínai NEVS (National Electric Vehicle Sweden) tavaly vásárolta meg távol-keleti tőkéből a Saab svédországi gyártósorait, termékdokumentációit, fejlesztőközpontját és névhasználat jogát. Augusztusban megkezdték az üzem felélesztését Trollhattanben, és a héten már üzemszerűen újraindult a termelés a svédországi gyárban, ahol egyelőre egyetlen modell készül egyetlen felszereltségi szinttel: a SAAB 9-3 Aero 2 literes 220 lóerős teljesítményű benzinmotorral manuális vagy automata sebességváltóval rendelhető.
Az Aero felszereltség megegyezik a korábbi tulajdonos General Motors korszakában legutoljára gyártott Griffin felszereltséggel, ami a legmagasabb szint volt. A GM Ecotec A20NFT 2.0T (így is ismert: GM LDK) motor, a második generációs GM Ecotec, ami az utolsó GM 9-3 Griffin, és az új 9-5 változatokhoz volt rendelhető.
December 10-től lehet rendelni, ára manuális váltóval 279 ezer svéd korona, ami 10 százalékkal kevesebb, mint a GM korszakban legutoljára gyártott Griffin felszereltség.
Az egykor General Motors, majd Spyker tulajdonú Saab jelenlegi tulajdonosa, a kínai NEVS 2016-ben 120 ezer autó gyártását tervezi Trollhattanben, ami azért még elmarad a 2006-os év 133 ezer darabjától. Miután a célpiac Kína, lekerült a napirendről a Biopower technológia, a négy-kerékhajtás (XWD) és a dízel motorizáció.A jelenleg gyártott modell karosszériája kisebb módosításoktól eltekintve megegyezik a GM korszakban gyártott, legutóbbival. Róbert Gábor, a Saab Tuning Klub elnöke a NOL-nak elmondta, hogy svédországi információ szerint a következő modellek gyártását tervezik még Trollhattanben:
9-3 Facelift szedán (2014 tavasz)
9-3 Facelift kombi (2014 tavasz)
9-3 Facelift EV (2014 tavasz)
9-3 Facelift Convertible (2014 vége)
Phoenix platformra átállás (2014-2015)