Újraindult a Saab

Tulajdonosváltás és másfél havi kényszerszünet után hétfőn újra beindult a termelés a Saab autógyár központi üzemében.

A svédországi Trollhättanban háromezer ember dolgozik a Saabnak, az egyik legkisebb európai autóipari cégnek, amelynek tulajdonjoga az amerikai General Motorstól (GM) a Saabnál is kisebb holland Spyker Cars sportautógyártó vállalathoz került.

Nem csak vágy maradt a genfi álom
A Saab logo is seen on the exhibition stand during the second media day of the 80th Geneva Auto Show at the Palexpo in Geneva March 3, 2010. Carmakers will be keen to show off new green technologies at the Geneva Auto Show, opening this week, as economic uncertainties and waning scrapping schemes make forecasting sales trends difficult. REUTERS/Denis Balibouse (SWITZERLAND - Tags: TRANSPORT BUSINESS)

A GM 1990-ben szerezte meg a Saab felét 600 millió dollárért, tízéves vételi opcióval a másik felére. Az opciót 2000-ben váltotta be az amerikai társaság, kilenc évvel később, tavaly az év elején pedig elkezdett vevőt keresni veszteséges leányvállalatára, majd a sorozatos kudarcok miatt decemberben elhatározta, hogy felszámolja a céget.

Az eljárás következtében leálltak a beszállítók, és végül a trollhättani gyárban is megállt a termelés, közben viszont többszöri nekifutásra sikerült megállapodni a Spykerrel.

A Saab Automobile AB eladásának részleteit február második felében véglegesítették. A holland cég 74 millió dollárt fizetett a GM-nek készpénzben és 326 millió dollár értékben bocsátott ki számára elsőbbségi részvényeket, a svéd kormány pedig garanciát vállalt az Európai Beruházási Banknak (EIB) a Saab átszervezéséhez biztosított 400 millió eurós hitelére.

Tavaly alig 40 ezer Saab gépkocsit gyártottak, szemben a 2008-as 93 ezerrel, és a 2007-es 133 ezerrel.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.