Újra növekszik a magyar mobilpiac
Optimizmusra adhat okot a mobilcégeknek a Nemzeti Hírközlési Hatóság legfrissebb gyorsjelentése: miközben az első félévben 350 ezerrel csökkent a mobilcégek ügyfeleinek száma, s ez a tendencia még júniusban is kitartott, amikor is 23 ezerrel szűkült a piac, júliusban már érdemben nem változott az ügyfélszám. Sőt, a "forgalmazásban részt vevő" vagyis a mérést megelőző 90 napban hívást, vagy SMS-t indító SIM kártyák száma már 16 ezerrel nőtt, ami azt jelentheti: a magyar mobilpiac ismét növekedésnek indult.
Július végén 11 millió 88 ezer volt a teljes ügyfélszám a három mobilszolgáltatónál együttesen, ez mintegy ezerrel kevesebb, mint a június végén összesített adat. Ez az előző évi azonos időszakhoz képest ez még mindig 287 ezres növekedés, ami a hivásfogadásra alkalmas SIM kártyákat jelenti. Száz főre jelenleg 118,6 előfizetés jut, míg tavaly ilyenkor 115,5 volt az ellátottságot mutató szám. 2008 decemberében viszont 121,8 , azaz az első félévben a piac mérhetően szűkült.
A hívást indító előfizetések száma jelenleg 10 millió 662 ezer darab, ami 16 ezerrel több a múlt havi adatnál, s 324 ezerrel magasabb az egy évvel korábbi értéknél. Júliusban kismértékben tudta növelni piaci részét a Vodafone (21,91%) és a T-Mobile (44,59%), míg a Pannon részesedése kismértékben csökkent (33,51%). Az előfizetők továbbra sem szívesen viszik át számaikat másik mobilcéghez: júliusban mindössze 3188 számhordozást regisztráltak.