Újra lesz vasút Börgönd és Szabadbattyán között

A kifizetetlen alvállalkozók pénze még nem lett meg, a Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal átépítése azonban látszólag jól halad. Augusztus végétől újra járhatnak a vonatok Börgönd és Szabadbattyán között.

Tárnok és Martonvásár között a nyílt vonal átépítésére június 18-tól augusztus 28-ig között kerül sor - tájékoztatta lapunkat a Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő (NIF) Zrt. Közlésük szerint jelenleg előkészítő munkálatok (bokor- bozótirtás, kábelek felkutatása) folynak, éjszakai vágányzárban felsővezetéki oszlopok állítása történik. Az állomásköz átépítése, alépítmény javítása és felépítmény cseréje nagygépes technológiával történik.

Martonvásáron az  állomás új gyalogos aluljárója elektromos bekötésre vár. Átadása 2011. első félévben várható. Végéhez érkezik viszont a tereprendezés, a kivitelező telephelyének felszámolása. Ezek után elkezdődhet a Vasút utca átépítése, buszforduló és burkolt rakterület építése. Az állomásépület mellett a P+R parkoló engedélyezése folyamatban van, átadása 2011 év végére várható. Elkészült a váltófűtési berendezések telepítése. A zajvédő falak építése végéhez érkezik. Az állomásépület felújításának tervezése folyamatban van. Az új biztosító berendezési épület építési engedélyezése zajlik, az épület előreláthatólag 2011 év végére készül el.

Martonvásár és Kápolnásnyék között a tavaly átépült bal vágány után idén elkészült a jobb vágány átépítése, a felsővezeték, a vágány, peronok, térközök és vízelvezető rendszerek felújításával. Áprilisra lefektetésre került az új vágány, elkészültek a peronok. Jelenleg a perontetők építése, útátjárók átépítése folyik. Baracska megállóhelyen elkezdődött a jobb oldali feljáró lépcső felújítása, rámpa építése, Pettend megállóhelynél az új aluljáró fedéseinek építése.

Kápolnásnyéken az állomás területén pályaépítés miatt február 28-tól ideiglenes biztosító berendezés üzemel. A jegypénztár április 28-ig a régi állomásépületben, majd ideiglenes konténerben működik. Elkezdődött a vágányhálózat átépítése, a műtárgyépítés miatti kerülővágányok összekötése. Elkészült a 7-es főút terelőútja, amelyen a közlekedők mintegy 300 méteres szakaszon kerülhetik meg az aluljáró építési területét.

Az aluljáró szerkezetépítése folyamatos, a vasbeton szerkezetek építése, szigetelése zajlik. A felvételi épület szerkezete elkészült, belső gépészeti, homlokzatburkolási, tetőfedési munkálatok folynak. Elkezdődött az új P+R parkoló és buszforduló építése, elkészültek a szegélyek, térburkolatok és az útalapok. A vonatok május 17. és szeptember 23. között a KI-KII kerülővágányokon közlekednek, ideiglenes peronok mellett állnak meg. A Fő utcán az utca átépítése, közműkiváltások miatt forgalomkorlátozásokra lehet számítani.

Kápolnásnyék és Gárdony állomásközében végéhez érkezett a zajvédő falak építése. A vonatok esetleges siklása esetén a felborulást megakadályozó, és a közúti forgalom védelmét szolgáló ragasztott padkák építése folyamatban van.

A gitáros emlékhelynél, illetve Velencefürdőn épülő aluljárók lépcső- és rámpalefedéseinek szerelési munkái vannak folyamatban. Az aluljárók előre láthatólag 2011. második negyedévben átadhatók a gyalogos forgalom részére.

Velence és Velencefürdő megállóhelyeken fák és bokrok telepítésére került sor május elején.

A megállóhelyi épületek eredeti állapotuknak megfelelően épültek újjá. A közműbekötések elkészülte után az épületek átadhatók az utasforgalomnak. Megkezdődött Velence megállóhely új gyalogos aluljárójának továbbépítése mind a tó, mind a 7-es főút felőli oldalon. A Rózsák parkja felőli lépcső és liftakna szerkezetépítése, a folyosó födém építése zajlik.

Velencén elkezdődött a közúti aluljáró építése. A közművek kiváltása után a tópart felőli oldal szerkezetépítése indult meg.

Elkészült az új, Tábor utcára vezető gyalogos híd szerkezete. Áprilisban a Szabolcsi út mentén is elkezdődött a résfal és a szerkezet építése. A Szabolcsi úton, a Tábor és Béke utcáknál részleges forgalomterelésekre, a parkolók egy részének lezárására kell számítani.

Befejeződött a Kertész utca torkolatánál 12 új parkolóhely építése és megépült a 7-es főút terelőútja a Pusztaszabolcsi út elágazásánál. A terelőút április 28-tól június 30-ig üzemel majd.

Elkészült a szakasz zajvédő falainak felülvizsgálata, mely alapján Velence megállóhelynél a tó felőli oldalon a zajvédő fal utolsó 165 métere visszabontásra kerül, mivel a tervezés és engedélyeztetés óta megváltozott a környezet. Velencefürdő megállóhelynél a vasúti lakások előtt, a lakókkal történt egyeztetés alapján zajvédő fal nem épül.

A Kápolnásnyék és Dinnyés állomásközben a decemberi menetrend váltást követően a vonatok óránként 120 kilométeres sebességgel közlekednek.

A gárdonyi állomás új gyalogos aluljárója is elkészült. Június első heteiben a műszaki átadás-átvételre, azt követően a hatósági használatba vételi eljárásra kerül sor. Az aluljárót előreláthatólag június 19-ig megkapják a gyalogosok.

Lezárult a Keszeg utca mentén a vasúti kerítés visszaépítése. Elkészült az állomási előtér burkolatának felújítása. A Strand előtti parkoló átépítése, a környék vízelvezető árkainak rendezése befejeződött. Az aluljáró átadásával lehetővé válik a peronok befejezése, megszűnik az ideiglenes szintbeli átjárás.

Tart az agárdi megállóhely gyalogos aluljárójának felújítása, átalakítása liftes aluljáróvá. Ezért az utasok a peront az útátjárón keresztül közelíthetik meg. Két lépcső elbontása után a helyükön kialakításra kerültek az új liftek aknái, jelenleg belső burkolási munkák zajlanak. A megállóhelyi épület építése a végéhez közeledik, átadására június 30-ig sor kerülhet.

De elkészült az aluljáró előtereinek burkolása, a sétáló utca burkolatával azonos kivitelben. A tóparti parkoló felől a burkolatok készítése folyamatban van.

Folyamatban van Dinnyés megállóhelyen az új gyalogos aluljáró belső bevonatainak kialakítása. Elkezdődött a megállóhelyre vezető út, kerékpárút, járda és buszforduló építése. A megállóhelynél P+R és B+R parkoló épül. Az állomásközben a labirintkorlátos gyalogos átjárók nagy részének átépítése, rámpás kialakítása megtörtént.

Ódinnyés forgalmi kitérőnél befejeződött az állomás bontása, átalakítása nyílt vonali forgalmi kitérővé. Vízelvezető árkok kialakítása, tereprendezés megtörtént. Elkészült a váltófűtési rendszer.

A Dinnyési útátjáró és kapcsolódó útszakaszok átépítési munkálatai befejeződtek. Az útátjárót a Magyar Közútkezelő által jelzett hiányosságok elhárítása után június hónapban forgalomba helyezik. Az átépítés alatt a forgalmat a 7-es főút felé terelik.

Ódinnyés és Székesfehérvár között a vágányok átépítésére 2012-ben kerül sor, azonban a kábelkiváltási munkák, műtárgyépítések és a nyomvonal korrekcióval érintett szakaszok földmunkája már idén elkezdődik

A Pusztaszabolcs-Székesfehérvár szakaszon a mellékvonal felújítási munkái befejeződtek. Ezek keretében megújult a pálya, az útátjárók és a biztosító berendezés. Zichyújfalu állomás 4 vágánya átépült, az utasok részére új peront építettünk. A nyári menetrend kezdetétől a pályasebesség óránkánt 80 kilométer lesz. A kiépítés lehetővé teszi a pályasebesség felemelését óránként 100 kilométeresre.

Börgönd és Szabadbattyán között pálya felújítása a felsőágyazat cseréjével, vízelvezetés és az útátjárók kiépítésével befejeződött. Elkészült a távközlési rendszer. Augusztus 24-én újra megindult a közlekedés az 1991. április 15-e óta szüneteltetett vasútvonalon. A tehervonatok a felújított vonal segítségével elkerülhetik Székesfehérvár állomást.

A teljes munkaterületen folyamatos a kisműtárgyak (kerethidak, boltozatos hidak, átereszek) felújítása, a kapcsolódó mederrendezés, valamint a vízelvezető árkok rendezése.

Vágányzári menetrendek május 17-ig a Martonvásár-Kápolnásnyék állomásköz átépítése, június 17-ig Kápolnásnyék állomás átépítése, június 18. és augusztus 28. között a Tárnok-Martonvásár állomásköz átépítése, szeptember 6., illetve december 10. között a Dinnyés-Székesfehérvár állomásköz átépítésének előkészítő munkái miatt lesznek érvényben.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.