Új tender a debreceni 2-es villamos pályájára

Mivel a kivitelező konzorcium nem tudta határidőre befejezni a debreceni 2-es villamos pályájának építését, az önkormányzatnak minden bizonnyal új közbeszerzési eljárást kell majd kiírnia - mondta Kósa Lajos fideszes polgármester csütörtökön sajtótájékoztatón.

A városvezetés közlése szerint csütörtök éjfélkor lejár a kivitelezés határideje, azt követően lehívhatják az egymilliárd forintnál magasabb összegű bankgaranciát és napi 10 millió forint kötbért fognak követelni az ATK-Debrecen konzorciumtól. Kósa Lajos jelezte: az új eljárás várhatóan 4 hónapot vesz igénybe, ősszel folytatódhatnak a munkálatok, így a 2014-es átadás sem fog csúszni.

A politikus érdeklődésére hozzátette: új kivitelezővel az építkezés minden bizonnyal drágább lesz, hiszen a 2010-es első kiíráshoz képest a többi között az üzemanyagárak és a minimálbér is emelkedett. Ez azonban az önkormányzatnak nem fog többletköltséget okozni, ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnél kérvényezni fogják a fejlesztésre fordítható források emelését - tette hozzá.

Az új tender menetrendjéről szólva kifejtette: most egy felszólítást küldenek az ATK-nak, amelyben 14 napos határidőt szabnak a munkálatok befejezésére. Miután lejár a határidő, felmérik az utolsó számlázás óta elvégzett munkák értékét és ennek megfelelő összegben hívhatják le a bankgaranciát. Miután kiírják az új tendert, négy hónapon belül a nyertes felvonulhat a munkaterületre.

Kósa Lajos emlékeztetett arra, hogy az első villamos a spanyol CAF gyártótól 2013 márciusában érkezik meg. Mivel a 2-es villamos pályája addigra nem lesz kész, az 1-es vonallal közös szakaszon fogja teljesíteni a prototípus a szükséges 10 ezer kilométeres próbaüzemet. A 18 jármű érkezése így nem fog csúszni, a munkálatokkal pedig 2014 tavaszára végeznek, így tartható a beruházás határideje - mondta a polgármester.
Megjegyezte, Debrecenben nem először fordult elő, hogy egy munka elvégzésére kiírt tender győztese szinte teljesíthetetlenül alacsony ajánlattal nyer és ezért félbeszakad az építkezés. Kósa Lajos úgy fogalmazott: nem lehet azonban mit tenni, kötelességük a legalacsonyabb ajánlatot tevővel szerződniük.

A debreceni 2-es villamos pályájának építése 2010 őszén indult. A győztes ATK-Debrecen konzorcium 7,54 milliárd forintért vállalta el a munkát. 2011-ben már több alvállalkozó sérelmezte, hogy lejárt számláikat a konzorcium nem fizeti ki. 2012 márciusában a munkálatok leálltak, az alvállalkozók pedig tüntetést is kilátásba helyeztek. A konzorcium pénzügyi vezetője, az Arcadom Zrt. közben partnereivel, a Keviép Kft.-vel és a Tóth-TD Kft.-vel szemben is tartozást halmozott fel. A Keviép időközben minden - többségében debreceni - alvállalkozóját kifizette.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.