Újra a reklámadó eltörlését kéri a reklámszövetség

A reklámszövetség és a kommunikációs iparág társszervezetei újra a reklámadó eltörlését kérik a kormánytól. A parlament kedden módosította a jogszabályt, a különadó felső kulcsát 40 százalékról 50-re emelték, így büntetik az RTL Klubot a kormánykritikus híradója miatt.
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a kommunikációs iparág társszervezetei sajnálattal fogadták, hogy az Országgyűlés tegnapi ülésén hozott döntésével figyelmen kívül hagyta az MRSZ és a szakmai szervezetek reklámadó-törvénnyel kapcsolatos álláspontját.

A parlament kedden módosította a reklámadót, ennek leglényegesebb pontja, hogy a kormány a különadó legfelső kulcsát 40 százalékról 50-re emelte. Ezzel egyértelműen az RTL Klubot büntette meg kormánykritikus híradói miatt. A legfelsőbb adókulccsal ugyanis, amely a 20 milliárd forintos árbevétel feletti részre értendő, csak a vezető kereskedelmi tévé adózik, csak ennek a vállalatnak van 20 milliárd feletti árbevétele.

A szervezetek közleménye szerint a jogszabály tegnapi napon megszavazott módosításai egyrészről látszatengedményeket adnak, másrészről tovább súlyosbítják Magyarország legnagyobb árbevételű médiavállalatának adófizetési kötelezettségét, mely intézkedés tovább rontja a reklámadóval mint különadóval már egyébként is megterhelt iparág helyzetét. Az MRSZ hangsúlyozza továbbá, hogy az adminisztrációs terhek csökkentése önmagában nem mérsékli a reklámadó médiapiacra gyakorolt káros hatásait.

A reklámszakma a szektor vállalatainak érdekképviseletén túl az ország gazdasági érdekeinek szem előtt tartása miatt is emelte fel szavát több ízben az elmúlt hónapokban. A reklámadó piaci árnövekedéshez, így, többek között a fogyasztási cikkek árának emelkedéséhez vezet, ami nemcsak életszínvonal-csökkentő, hanem várhatóan inflációgerjesztő hatással is jár. A PricewaterhouseCoopers 2013-as reklámpiaci hatástanulmánya egyértelműen kimutatta, hogy a reklám kiemelten fontos szerepet tölt be a gazdaság egészséges működésében, és közvetlen hatással van a GDP alakulására is.

Miközben a reklámadó káros gazdasági hatásai hamarosan kézzelfoghatóak lehetnek, a költségvetéshez hozzáadott értéke várhatóan mindössze 8 milliárd forint, amely elenyésző ahhoz a 800 milliárd forintos nagyságrendhez képest, amellyel az iparág a gazdaság teljesítőképességhez hozzá tud járulni. A várható káros hatásokra tekintettel az MRSZ és a kommunikációs iparág társszervezetei ismételten kérik a kormányt, hogy a reklámadóról hozott döntést mihamarabb vizsgálja felül, és az új adónemet törölje el - zárul a közlemény.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.