Újabb visszalépő, és újabb mélyütés a világ autósportjának

A Honda éppen tíz napja jelentette be, hogy kiszáll a Forma-1-ből, s máris itt az újabb pofon. A Suzukinál elfogyott a türelem és a pénz, így a gyár elhagyja a rali-világbajnokság mezőnyét.

A globális gazdasági válság miatt a Suzuki nem vesz részt a jövő évi rali-világbajnokság küzdelmeiben. A döntés nem meglepő figyelembe véve, hogy amúgy sem sorakoztak a sikerek. A csapat hat alakulat versenyében az ötödik helyen végzett idén, pilótái egyik versenyen sem kerültek az első  három közé: a svéd Per-Gunnar Andersson a 12., a finn Toni Gardemeister pedig a 13. helyen zárt összesítésben.

Az AFP szerint a Suzuki eddig sem biztosította a szükséges költségvetést az SX4 versenyképessé tételéhez. Pedig a néhány éve indított WRC programmal nagyratörő tervei voltak a japán gyárnak. Korábbi terveik szerint idén már dobogókért és a világbajknoki címért kellett volna harcolni, ám ebből semmi sem valósult meg. A japán cég azért vonul ki egy időre a WRC-ből, mert úgy ítéli meg, hogy elhúzódó recesszióra lehet számítani, ebben a helyzetben pedig elsősorban az alapvető üzleti tevékenységére igyekszik összpontosítani.

Tíz napja egy másik japán autógyártó, a Honda jelentette be, hogy kiszáll a Forma-1-ből. Fukui Takeo akkor sajtótájékoztatón közölte: minden képzeletét felülmúlta az autóipar idei visszaesése. A második számú japán autógyártónak 1975 óta idén volt a legrosszabb tőzsdei éve, részvényei több mint ötven százalékot veszítettek értékükből, a cég pedig jelentősen csökkentette profit-előrejelzését is. A Honda vezetője hozzátette, hogy a vállalat energiáit a jövőben a kisautók és a hibrid gépjármű motorok fejlesztésére kívánja összpontosítani, és megerősítette, hogy egyelőre nem tervezik befejezni a versenyzést az IndyCarban és a motoros GP-ben. Ez a döntés akkor mindenkit váratlanul ért, ám azóta nem telt el úgy nap, hogy sportszakmai körökben ne azt találgatták volna ki lesz a következő visszalépő. Igaz mindenki a Forma 1 mezőnyéből várta a bejelentés.

A rali-világbajnokság ezzel, ha lehet mondani a Fomra-1-nél is nagyobb bajban van. A horribilis költségek miatt gyári csapatot nagyítóval is alig találni a mezőnyben, s az utóbbi évek azzal teltek, hogy hogyan lehetne ezt a problémát megoldani. A Suzuki éppen egy üdítő kivétel volt, mert az egyetlen érkező gyár volt a távozók között.

A finn Toni Gardemeister Suzuki SX4 WRC-vel a Jordan Rally-n
A finn Toni Gardemeister Suzuki SX4 WRC-vel a Jordan Rally-n
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.