Újabb ígéretekkel állt elő a General Motors
Pénteki értesülések szerint egyebek mellett erről beszélt az amerikai anyavállalat európai igazgatója, Nick Reilly pénteken a németországi Rüsselsheimben, ahol a helyi Opel-alkalmazottakkal találkozott.
Szavai szerint a General Motors Európa-szerte az eddigi 9000 helyett mintegy 8300 munkahely megszüntetését tervezi, ezek oroszlánrésze - mintegy 50-60 százaléka - ugyanakkor a négy németországi üzemre esik. Reilly azt ígérte, hogy az Opel európai "agytrösztjének" számító Rüsselsheimből a tervező, illetve fejlesztőmérnökök közül egyetlen egy sem kerül elbocsátásra.
Az igazgató a korábbiakkal ellentétben kilátásba helyezte, hogy a General Motors legújabb tervei szerint az Opel mindenütt értékesíthető lesz, így egyebek mellett Ázsiában és Észak-Amerikában is. Ez utóbbit az amerikai konszern mostanáig ellenezte, tartva a konkurenciától. Ez állítólag a németországi alkalmazottak üzemi tanácsának egyik követelése volt, amit a General Motors a pénteki közlés szerint elfogadott.
Az igazgató a hírek szerint az alkalmazottak más követeléseit illetően is jelezte, hogy a General Motors kész az engedményre, így egyebek mellett kész nagyobb önállóságot biztosítani az Opel számára.
Az üzemi tanács ezzel összefüggésben egyfajta hivatalos szándéknyilatkozatra számít, ennek ellentételezéseként viszont állítólag jelezte: az alkalmazottak ebben az esetben hajlandók vállalni egy 265 millió eurós bércsökkentést.
Nick Reilly nem vázolta, hogy a németországi elbocsátások a négy üzem közül hogyan oszlanak meg. Ismételten azt hangoztatta, hogy a General Motors a hónap közepére terjeszti elő végleges szanálási tervét.
Német sajtójelentések szerint viszont a Belgiumban lévő antwerpeni üzem sorsa állítólag megpecsételődött, a gyár bezárása a rekonstrukció elengedhetetlen elemét jelenti.
Reilly megerősítette, hogy a szanálás költségei 3,3 milliárd eurót tesznek ki. A General Motors arra számít, hogy ebből 2,7 milliárd eurót az európai "Opel-országok" fedeznek. Az igazgató kijelentette: az amerikai konszern azt reméli, hogy az Opellel Európában három év múlva ismét nyereséges lesz.