Újabb bírságok csoportszervezőknek

Megtévesztő hirdetések miatt újabb négy "fogyasztói csoportszervezőre" rótt ki összesen 45 milliós bírságot a gazdasági versenyhivatal.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntésében összesen közel 45 millió forint bírságot szabott ki 4 vállalkozásra, mert azok a 2008. szeptember 1. és 2009. szeptember 7. közötti időszakban a fogyasztói csoportokkal kapcsolatos, nyomtatott sajtóban megjelent reklámokkal fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak.

A GVH 2010. május 25-én hozott döntése értelmében a 2003-ban bejegyzett Euro Correct Consulting Kft. 9 millió 300 ezer forint, az Euro Correct korábbi ügyvezetőjének tagságával 2009-ben alapított Group Saving Kft. 8.9 millió forint, a szintén 2009-ben, az Euro Correct egyik tagjának és vezető tisztségviselőjének tagságával és vezetésével alapított Group Center Kft. 21 millió forint, a New Face Média Kft. pedig 5 millió forint bírság megfizetésére köteles.

Az Euro Correct 2008. szeptember 1. és 2009. március 1. közötti időszakban fogyasztói csoportok szervezését és kezelését végezte. 2009. március 1-jétől 2009. június 1-jéig a Group Saving megbízottjaként foglalkozott a fogyasztói csoportok szervezésével. A Group Saving 2009. március 1-jétől átvette a korábban az Euro Correct által kötött fogyasztói szerződéseket, és a fogyasztói csoportok kezelése keretében működteti azokat.

A Group Center 2009. június 1-jétől a Group Saving Kft.-vel megkötött megbízási szerződés alapján a fogyasztói csoportok szervezését végzi, mely magában foglalta az ügyfélszerzéssel kapcsolatos tevékenységeket, így a hirdetések megjelentetését, az ügyféltájékoztatást, az ügyfélkezelést és a szerződéskötést is. A New Face Média 2008. szeptember 1. és 2009. június 1. között az Euro Correcttel megkötött hirdetésszervezési keretszerződés alapján végezte a nyomtatott sajtóban megjelenő reklámok kidolgozását és az Euro Correct részére történő megrendelését.

2009. június 1. után a Group Center Kft.-vel megkötött hirdetésszervezési keretszerződés alapján végezte a nyomtatott sajtóban megjelenő reklámok kidolgozását és a Group Center Kft. részére történő megrendelését. Emellett további juttatásban részesült a Group Center által megkötött szerződések után.

A vállalkozásokkal szemben a GVH - hasonlóan az elmúlt években lefolytatott eljárásaihoz - azért indított vizsgálatot, mert azok hirdetéseikben a fogyasztók részére nem vagy nem egyértelműen adtak információt a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól. Ezek alapján a fogyasztók számára egyértelmű lett volna többek között a vásárlói jog gyakorlásának tartalma, annak bizonytalan ideje, a kockázati tényező és a megszerezhető termékek jellege is. A reklámok révén az ügyfelek annak reményében köthettek szerződést a fogyasztói csoport szervezőjével, hogy hamarosan pénzhez jutnak. Eközben ez nem felelt meg a valóságnak.

Eljárásában a GVH többek között azt vizsgálta, hogy az átlagosnál kiszolgáltatottabbakat, anyagilag megszorultakat, a hitelintézetek banki szolgáltatásaiból kirekesztetteket (BAR-listásokat, nyugdíjasokat) célzó hirdetések alapján az érintettek tisztában lehettek-e a konstrukció lényeges elemeivel.

Tehát azzal, hogy az adott szolgáltatást a tagok befizetéseiből állják, nagy szerepe van a szerencsének, és a vásárlási jog megszerzéséig akár évek is eltelhetnek.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.