Újabb Airbust hoz Ferihegyre a WizzAir
Az európai hatóságok nagyon rosszul és felelőtlenül végezték munkájukat a vulkánkitörés miatt - válaszolta kérdésre Váradi József, a WizzAir vezérigazgatója. Szerinte sokkal szakszerűbben és rugalmasabban is kezelhették volna a kialakult helyzetet, s akkor jóval kevesebb embernek okozott volna kényelmetlenséget a speciális időjárási jelenség. A Wizz-nek 9-10 millió euró bevételkiesést okozott a vulkán-helyzet.
Az utasok kompenzációját a Wizz törvényesen nem halogathatja. Ugyanakkor a WizzAir szorgalmazza, hogy erre a szituációra az EU dolgozzon ki egy kompenzációs rendszert. A jelenlegi szabályozás ugyanis normál üzemre vonatkozik. Az európai légtér még sosem állt hat napig - mondta Váradi József. Leszögezte: bizonyos szabályozások életszerűtlenek; például nonszensz, hogy amikor az utas bajba kerül egy ilyen esetben, s kompenzációra szorul, ennek teljes pénzügyi fedezete a légitársaságokat terheli.
Holott szerinte nyilvánvalóan hibáztak a hatóságok is: a légiközlekedés nem a légitársaságok, hanem vis major helyzet miatt állt. A problémára egy munkabizottság próbál választ adni, a közlekedési biztos vezetésével. Mint mondta, fel kell készülni arra, hogy a vulkán okozta problémák folytatódnak, hiszen az 1800-as években két évig működött ez a vulkán.
Frankfurt Hahn repülőterére heti három járatot működtet július 24-től a WizzAir. Ez a reptér egy európai fapados központnak számít, Néhány éve a Ryanair már próbálkozott egy frankfurti járattal, de végül megszüntette azt.
Az olaszországi Bariba heti 2 járat indul majd, London Luton felé pedig napi háromra nő a szám. Eindhovenbe és Brüsszel Charleroi-ba a napi helyett heti 11 gép indul Budapestről, s növelik a kapacitást Malmö, Turku és Burgasz felé is.
A WizzAir tavaly 7.8 millió utast szállított (a cseh CSA 4,7, míg a Malév 3,2 milliót), idén terveik szerint átlépik a tízmilliót. A hazai piacon 48 százalékos a részesedésük, míg a régióban 36 százalék. A magyar piac eléggé jövök-megyek piaccá vált az utóbbi időben - jellemezte a hazai viszonyokat Váradi József, amikor arról beszélt: az Air Berlin és az Easyjet korábban nagy kapacitásokat hozott Budapestre, aztán hamar csökkentették is azokat. Ma a Wizz mögött az Easyjet a második a hazai fapados piacon. Budapestről tavaly egymillió utast szállított a cég és huszonöt százalékos növekedésre számítanak.