Újabb siker! Negyven év alatt körbeérhet az M0-s

Megkapják az autósok az M0-s Solymár és Budaörs közti szakaszát. Csak győzzék kivárni. A fővárost elkerülő csonka körgyűrű utolsó hiányzó kilométereinek kialakítása valamikor az Európai Unió 2020-2027 közötti költségvetési ciklusának első felében kezdődhet meg.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közlése szerint, az M0-s 10-es és az 1-es főút közötti nyomvonalának előzetes környezeti vizsgálati dokumentációja mindenesetre már elkészült: a tervekben öt lehetséges alapváltozat, illetve azok kombinációi szerepelnek. A környezetvédelmi hatóság szakmai anyagra adott véleménye alapján a következő lépésben környezeti hatástanulmányt kell készíteni.

Kurucz Árpád / Népszabadság

A hatástanulmány nagy előrelépés lesz. Annyiban legalábbis, hogy a seregnyi nyomvonalváltozatból legfeljebb három-négy lehetséges változatot fog részletesen megvizsgálni. Ha pedig a kormány kitalálja, miből finanszírozzák a projektet és a közbeszerzési eljárást is sikerül eredményesen lezárni, az aktuális ütemezés szerint a környezetvédelmi engedély 2016 őszén láthat napvilágot.

Annyi már lehet tudni, hogy a nyolcvanas évek óta épülő M0-s négy évtized rákészülés után talán elkészülő újabb pályája irányonként két forgalmi sávos lesz, egy-egy üzemi sávval és padkával. A különféle nyomvonalváltozatok a sztráda északi szektorának végcsomópontjától indulnak, ahonnan különböző vízszintes és magassági vonalvezetéssel egy mintegy 500 méter széles sávban haladnak, a főváros közigazgatási határának térségében.

Az új gyorsforgalmi út hossza hozzávetőleg 18 kilométer lesz, aminek több mint a fele szakaszosan alagútban vezet majd. A nyomvonal érintheti Solymár, Pesthidegkút, Budaliget, Nagykovácsi, Remeteszőlős, Budakeszi, Biatorbágy és Budaörs területét.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.