Újabb fejlesztés az esztergomi vasúton

Fejleszt a MÁV az esztergomi vasúton. Ijedségre nincs ok, az újdonság, hogy a vonatok többsége november 1-től már az Aranyvölgyben is megáll. Aggódni ráér jövőrel, amikor megkezdik a vonalszakasz villamosítását.

Igyekszik visszaszerezni utasai bizalmát az eredetileg beharangozottnál évekkel lassabban átépített Budapest–Esztergom-vasútvonal mentén a MÁV. A nemzeti vasút legalábbis bejelentette: a hétvégétől Aranyvölgy megállóhelyen is megállnak az esztergomi vonalon közlekedő S72-es személyvonatok.

Az új megálló valójában már készen volt, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az esztergomi vasút felújítása keretében építette meg. A kapcsolódó építkezések miatt azonban eddig nem volt lehetőség a megállóhely használatára.

A MÁV közlése szerint az Óbuda és Üröm állomás közötti Aranyvölgyből naponta 21 pár vonattal juthatnak el az utasok Újpestre és a Nyugati pályaudvarra, vagy Piliscsabán keresztül Esztergomba. A megállóhely környezete még munkaterület, ezért a vasúttársaság arra kéri utasait, hogy fokozottan figyeljenek a közlekedésre.

A megállóhely a belvárossal gyors összeköttetést teremt a Bécsi út külső szakaszán és az Aranyvölgyben lakók számára egyaránt. A motorvonatokkal Aranyvölgyből pár perc alatt elérhető a H5-ös HÉV Szentendre és a Batthyány tér felé, valamint Újpesten az M3-as metró. A belvárosba is gyorsan be lehet jutni, mert a vonat menetrend szerint mindössze 25 perc alatt gördül be a Nyugati pályaudvarra.

Aranyvölgyből a városon belüli utazáshoz a menetjegyet jelenleg a vonaton, a jegyvizsgálótól kell megvásárolni, és használható az utazáshoz a Budapest-bérlet is.

Budapest felé az első vonat 4 óra 32 perckor indul a megállóból. Ezt követően 5 óra 15-kor, 6 óra 3 perckor, 6 óra 52-kor, 7 óra 8-kor és 7 óra 51-kor, majd 8 óra 15-tól 23 óra 15-ig óránként lehet felszállni egy-egy Nyugati pályaudvarra tartó járatra.

Aranyvölgytől Esztergomig pár perccel több, mint egy óra a menetidő.

A piliscsabai Klotildliget megállóhely állomásépületének tatarozását október végére fejezte be a MÁV. A váróhelyiséget és a peronra néző homlokzatot kifestették. A megállóhelyi épület teljes felújítását a NIF Zrt. európai uniós forrásból végezteti el az esztergomi vonal villamosításával egy időben, várhatóan 2017 őszéig.

Ezzel párhuzamosan felújítják Esztergom, Esztergom-Kertváros, Leányvár és Dorog állomásokat is, egy a 2-es vonalat érintő kiegészítő beruházás keretében. Klotildligeten a MÁV-Start hamarosan partneri jegypénztárt nyit. A várótermet is a jegypénztár megnyitásától vehetik igénybe az utasok.

A jegyvásárlási lehetőségek bővítése és a sorban állás csökkentése érdekében a MÁV-Start elővárosi jegykiadó automatákat telepített a napi 10 ezer utast kiszolgáló Budapest–Esztergom-vonal számos állomásán és megállóhelyén. Az utasok találkozhatnak velük Angyalföld, Aquincum, Szélhegy, Szabadságliget, Magdolnavölgy, Pilisjászfalu, Piliscsév, Esztergom-Kertváros állomásán. És a további jegyautomaták telepítésére is van már terv. Saját készüléket kap a vasárnap megnyíló Aranyvölgy megállóhely is.

Közbeszerzés villamosításra

A MÁV vasútállomást avat, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. villamosít az esztergomi vasúton. Az állami beruházó bejelentette: megjelent a közbeszerzési felhívás a vasútvonal villamosítására. A beruházás 2016-ban megkezdődhet és 2017 őszétől már villamos motorvonatok közlekedhetnek a főváros és Esztergom között. Ha a közbeszerzés eredményes lesz a felsővezetékek 51 kilométeren épülnek ki. Egyúttal részlegesen átépül Esztergom és Angyalföld állomások vágányhálózata is. Az esztergomi autóbusz állomás átkerül a vasútállomás mellé és Dorogon is megteremtik az autóbuszos átszállás lehetőségét. Több vasútállomás perontetőket kap, máshol a régieket újítják fel. A NIF ígéri: a munkálatok nem járnak jelentős vágányzárral, a kivitelező jellemzően az éjszakai órákban, illetve hétvégén dolgozik majd.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.