Új vezér kerül MÁV élére
Az MTI úgy tudja: a jelenlegi vezérigazgató Heinczinger István operatív vezetőként a helyén marad, de kineveznek mellé egy elnök-vezérigazgatót is, aki a vasúttársaság átalakításával foglalkozik majd, és elkészíti, illetve végrehajtja az erre vonatkozó tervet. A folyamatot miniszteri biztos követi nyomon. A MÁV átalakításáról hivatalosan csak annyit lehet tudni, hogy a kormány, az IMF és az Európai Bizottság között létrejött megállapodás tartalmazza a közösségi közlekedés racionalitását. A MÁV-on 2010-ben 40 milliárd forintot akar spórolni a kormány.
Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke már hétfőn sajtótájékoztatót tartott a MÁV hivatalosan még be sem jelentett átszervezéséről. Azt mondta, hozzájutottak a vasút átalakítását taglaló kormányzati anyaghoz, amely csak a MÁV-ingatlanok átcsoportosításával, eladásával foglalkozik, és nem taglal szakmai kérdéseket, például a szolgáltatási színvonal javítását.
A VDSZSZ közölte, minden törvényes eszközt igénybe vesz, hogy ezt megakadályozza és arra kérte a kormányt, hogy "felelőtlen" intézkedéseket ebben a ciklusban már ne tervezzen, évtizedekre kiható, súlyos döntéseket már ne akarjon hozni, mert "nincs hozzá hitele, kompetenciája".