Új reklámetikai kódex született
A 2005-óta érvénybe lévő reklámetikai kódexnél jóval szigorúbb és részletesebb önszabályozást írt alá huszonhat gazdasági-szakmai szövetség. Az új reklámkódex kiterjed a digitális marketingkommunikációra (webes és e-mailes relklámok bármely formája) mobil eszközökön (sms, mms, bluetooth) küldött reklámok bármely formájára.
Az általános reklámtilalmak között szerepel, hogy a reklám csak körültekintően és indokolt esetben építhet a szorongásra, nem használhatja ki a babonaságot, a reklám nem alkalmazhat sokkoló képeket pusztán a figyelem megragadása érdekében. Hasonló módon tilos az erotika öncélú – a reklám tárgya, témája által nem indokolt – felhasználása. A reklám emellett nem tartalmazhat tudatosan nem észlelhető elemeket.
A szabályzat kitér arra, hogy a reklám szövege, akár reklám összhatásában is nem sértheti meg a magyar nyelv szabályait, tisztaságát.
A szeptember 30.-tól hatályos új etikai kódex a jelenleginél jóval részletesebben foglalkozik az egyes részterületek reklámjaival, így a kódex külön fejezeteket szentel a gyerekeknek szóló, súlycsökkentőkről, alkoholtartalmú italokról vagy a szerencsejáték reklámjának a különös szabályaival.
Így például a gyerekműsorokból ismert szereplőkkel készült élelmiszer- és italreklámok nem tehetők közzé e műsor környezetében, továbbá az olyan élelmiszeripari termékeket, amelyek nem arra valók, hogy az étkezést helyettesítsék velük, nem szabad akként megjeleníteni.
A kódex előkészítő és egyeztető munkáját az Önszabályozó Reklám Testület és a Magyar Reklámszövetség szakemberei végezték a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICC)Kódexe alapján. Megyer Örs az Önszabályozó Reklám Testület elnöke elmondta: a kódexet aláírás előtt véleményezésre elküldték civil szervezeteknek, szaksajtónak, és azok javaslatait is beépítették a szövegbe.