Új márkákat kreálnak az autógyártók
Valamikor a gyengélkedő márkát begyűjtése volt divat: nem véletlenül vásárolt a német BMW tucatnyi brit autócéget, a Ford a Volvót, a General Motor a Saabot, ám amikor rosszul ment az üzlet sorra dobták piacra többnyire veszteséges részlegeiket. Így került indiai kézbe a Jaguar és a Land Rover, kínai tulajdonba az MG, a Rover és a Volvo.
A holland Spyker 2010. elején 75 millió dollárért vette meg a Genaral Motorstól a Saab vállalatot, ám a mentőakció nem sikerült, ezért ismét eladósorba került a svéd cég, mely áprilisban nem tudta kifizetni beszállítóit, májusban pedig leállt a termeléssel. Több kínai autógyár visszalépése után egy kereskedő cég lett a befutó: a Pang Da Automobile Trade Co. Ltd. a Toyota, a Honda és a Subaru forgalmazója Kínában. A megállapodás értelmében a Pang Da két lépcsőben összesen negyvenötmillió eurós tételben vásárol svéd autókat és 24 százalékos tulajdonrészt is szerez a Saabot birtokló Spykerben 65 millió euró értékben. A hírre máris hitelben kap alkatrészkete beszállítói a trolhattani gyár.
Közben a Kína legrégebbi nyugati partnere bővíti helyi gyártókapacitását és vegyesvállalatot alapít új márkájának bevezetésére: a Volkswagen konszern és a FAW kapcsolatának új gyümölcse a Kaili márka, mely hamarosan villanyautóval jelenik meg a piacon. A SAIC-GM-Wuling Automobile Co. az amerikai Buick alapjaira épülő modelljét Baojun márkajelzéssel forgalmazza.
Az Európában Jazzként ismert, Kínában Fit jelzésű japán-kínai autót a Honda Motor Co. és a Guangqi Honda Automobile Co. vegyesvállalatnál Everus márkaként gyártják. A Nissan által kreált Venucia márka modelljei a Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Co. üzemében készülnek.