Új burkolatot kap a 86-os főút

Felújítják a 86-os főutat Csorna és Mosonmagyaróvár között. A téli leállás után az időjárás függvényében március közepén ismét megkezdődnek a munkálatok, amelyek várhatóan nyár végére fejeződnek be.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közlése szerint több szakaszon folyamatban van a 86. számú főút felújítása. Győr-Moson-Sopron megyében Mosonmagyaróvár és Csorna között - a 151+500 és a 184+575 kilométer szelvények által határolt szakaszon - 11,5 tonnás tengelyterhelésű járművek számára is alkalmassá teszik a főutat. A kétszer egy sávos főúton a meglévő burkolatot erősítik meg 1,5-2,0 centiméter profilmarás után 15 centiméteres új aszfaltréteg terítésével. Kivételt képez egy három kilométeres szakasz Bősárkány térségében, ahol teljes burkolatcserét hajtanak végre 19 centiméter új aszfaltréteg beépítésével.

A beruházás részeként forgalomcsillapító szigetek épülnek Bősárkány és Jánossomorja lakott területének kezdeténél és végénél. A feladatok között szerepel egyebek mellett összesen hét csomópont és két műtárgy - a Rábca és a Hanság-főcsatorna felett átívelő hidak - felújítása, valamint két ívkorrekció kialakítása is. A kivitelezési munkálatok a megszokott téli leállás után az időjárás függvényében március közepén ismét elindulnak. A 33 kilométeres útszakaszon a felújítási munkálatok a tervek szerint 2011 harmadik negyedévében fejeződnek be.

A beruházó NIF Zrt. a kivitelező Teerag-Asdag Építőipari és Kereskedelmi Kft.-t szabályszerű pályázaton választotta ki. A projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával. A beruházás összege bruttó 4,72 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.

Korszerű úton az Alföldre

A tervek szerint haladnak a 47-es főút korszerűsítésének előkészítései munkálatai. Az előkészítés alatt álló beruházásokkal a Békéscsaba és Szeged közötti szakaszon megerősítik a burkolatot. Az előkészítés finanszírozásában főként uniós forrásokat vesznek igénybe.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közleménye szerint a jelenleg előkészítés alatt álló munkálatok a 47-es főút összesen mintegy 62 kilométeres szakaszának burkolatmegerősítését jelentik. Céljuk a teherbírás növelése, a vízelvezetési gondok megszüntetése, a töltéskorona és a burkolat szélességének előírások szerinti kiépítése, szükség esetén ívkorrekciók, továbbá két új körforgalmú csomópont kialakítása. A beruházásnál a kerékpárosokra is gondoltak - a tervek szerint a főúttal 53 kilométer hosszon párhuzamosan bicikliútat is építenek.

A Békéscsaba-Orosháza, az Orosháza-Hódmezővásárhely és az Algyő-Szeged közötti útszakasz burkolatának 11,5 tonna tengelyterhelésre való megerősítésével teljessé válhat a főút Szeged és Békéscsaba közötti szakaszának felújítása, hiszen a Hódmezővásárhely és Algyő közötti szakasz négy sávra történő bővítése már tavaly befejeződött.

A fejlesztés része továbbá az orosházi vasút feletti híd általános felújítása, a Kakasszéki-főcsatorna feletti közúti kishíd felújítása és kerékpáros-kishíd építése, valamint forgalomcsillapító szigetek létesítése Székkutas határában.

A tervezett beruházás tartalmazza az Algyő és az M43 autópálya közötti szakaszon a jelenleg is négysávos, de osztatlan pályás, csak dupla záróvonallal elválasztott útpálya fizikai elkülönítését is.

A beruházások előkészítése továbbra is a tervek szerint folyik. A jogerős építési engedélyeket már beszerezték, rendelkezésre állnak az engedélyezési tervdokumentációk, elkészítették az örökségvédelmi hatásvizsgálatokat. Folyamatban van a kiviteli tervek elkészítése; a tervezést az UTIBER Közúti Beruházó Kft., a FŐMTERV-Roden Konzorcium, valamint a Via-Futura Kft. végzi. Már zajlik, és várhatóan ebben az évben be is fejeződik a szükséges területek megszerzése, megkezdődnek az előzetes régészeti feltárások, továbbá elkészül a megvalósíthatósági tanulmány és a nagyprojekt pályázati dokumentáció.

A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül bruttó csaknem 2 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.

Ha minden terv szerint alakul, és az előkészítést követően a kivitelezés is rendben megindulhat, a közlekedők 2013 végén vehetik birtokba az európai színvonalon korszerűsített szakaszokat a 47. számú úton Békéscsaba és Szeged között.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.