Új, telefonos szolgáltatást indít az APEH
Adóalany-nyilvántartással, folyószámlával és adóbevallással kapcsolatos ügyek intézhetők majd telefonon is, az ügyfelek ezenkívül meggyőződhetnek közösségi (EU-s) adószámuk érvényességéről, valamint a náluk adóellenőrzést végző revizor személyazonosságáról, megbízásának érvényességéről is - mondta el Papp István, az APEH főosztályvezetője hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
A hivatal július 1-jétől fogadja a regisztrációhoz szükséges UK30-as nyomtatványokat, ezt követően az igénylők nyolcjegyű ügyfélazonosító-számot (PIN kódot) kapnak, a konkrét ügyintézés pedig legkésőbb augusztus 1-jén indulhat el - tette hozzá a főosztályvezető.Papp István elmondta, az ügyfélszolgálat hétfőtől-csütörtökig 8:30-tól 16:00 óráig, pénteken 8:30-tól 13:30 óráig lesz elérhető a 40/20-21-22, helyi tarifával hívható számon.
Mogyorósiné Gábor Hajnalka kitért az APEH hagyományos, személyes ügyfélszolgálatának már megvalósult és tervezett fejlesztéseire is. A adóhivatal jelenleg közel 100 kistérségben van jelen - mondta, kiemelve, hogy 2011-ig minden olyan kistérségi központban irodát kívánnak létrehozni, ahol az adózói aktivitás ezt megkívánja. Az idén eddig öt iroda megnyitásáról döntöttek - tette hozzá.
Az elnökhelyettes a harmadik nagy ügyfélkapcsolati területről, az internetről szólva beszámolt arról, hogy az adóhatóság honlapjára felkerültek a Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK). Mint fogalmazott, ezzel kicsit "életszagúbbá" tették a jogalkalmazási problémákat. További újdonságot jelentenek az online adókalkulátorok; az ingatlan értékesítéséből származó adóterhet kiszámító program már működik, s rövidesen elérhető lesz egy illeték-kalkulációban segítséget nyújtó modul is - mondta.