Új modellekre aspirál a kecskeméti Mercedes
Új vezetővel és nagyobb tempóban termel a kecskeméti autógyár: májustól Thomas Geier tölti be a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetői posztját, és s azzal együtt a gyárigazgatói feladatkört is ellátja Kecskeméten, ahol a CLA modell iránti nagy keresletnek köszönhetően a hónap közepétől bevezették a harmadik műszakot, vagyis a 24 órás termelést. (A korábbi igazgató, Frank Klein a Daimler konszern globális haszonjármű ágazatának irányítását vette át.)
Tavaly 109 ezer autó készült a 800 millió eurós beruházással felépített gyárban, ahol jelenleg 3500-an dolgoznak. A Népszabadság kérdésére az új igazgató elmondta, hogy az idei terv 145 ezer autó legyártása, s jövőre tovább növelik a termelést, amelyhez mostanában már a szakképzett munkaerő szerződtetése sem jelent gondot.
A modellválaszték bővítése attól is függ, hogy a több gyártelep közül melyiket választja majd a konszern, természetesen Kecskemét is versenybe szállt. Nemrég szerszámüzemet adtak át ötmillió euró értékű beruházás eredményeként, s ez az üzem beszállít a német gyáraknak is, miközben Kecskemét jó úton halad ahhoz, hogy autóipari centrummá váljon.
A nettó árbevétel tavaly meghaladta a kétmilliárd eurót – tájékoztatott Ekkerhard Philipp pénzügyi igazgató. Ingo Fröhlich, az értékesítő Mercedes-Benz Hungária ügyvezetője elmondta, hogy négy év alatt megduplázódtak a magyarországi eladások, ami tavaly 1600 autót és 27 százalékos növekedést jelentett, minden negyedik Mercedes Made in Kecskemét jelzéssel kelt el.
Sokan éppen ezért választják ezt a modellt. (Magyarországon összesen 55 ezer Mercedes fut, ezek átlagkora 14 év.) Tavaly 184 Mercedes buszt helyeztek forgalomba Magyarországon, ebből 159-t Budapesten, és Kecskeméten működik a világ legnagyobb hibrid busz flottája, ami 25 darabot jelent.