Megszűnhet az állandó érdi dugók kora
Megszűnhetnek a torlódások az M7-es autópálya érdi csomópontjánál, a sztráda az M0-s körgyűrűnél új le- és felhajtó ágakat kap. Az Érd megközelítésének egyszerűsítését és Törökbálint belső úthálózatának tehermentesítését szolgáló beruházásra a kormány nettó 1,37 milliárd forintot költ, 85 százalékban uniós pénzből.
Napközben nincs baj, de este gyakran az autópályáig visszatorlódnak az autók Veres Viktor / Népszabadság |
A munkaterületet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kedden átadta a Colas Hungária Zrt.-nek. Az állami beruházó közbeszerzési eljárásán a legkedvezőbb ajánlatot adó cég a szerződés szerint 2016 tavaszán zárja le a projektet. Lapunk azonban úgy tudja, a le- és felhajtó sávok burkolatának kialakítása nagyrészt már az idén befejeződhet. Az összesen nagyjából másfél kilométernyi új útpálya aszfaltozását ugyanis a téli, csapadékos időjárás akadályozhatná. Így szerencsésebb, ha a jövő év elejére maradnak a befejező munkálatok.
Elsőként a területen áthaladó közművek kiváltását végzik el. Május végén az előkészületek fakivágással folytatódhatnak. Június elején pedig megkezdődik az M7-es autópályát a Törökbálint és Érd között futó 8103-as úttal összekapcsoló új sávok, illetve körforgalmú kereszteződések építése.
Az új le- és felhajtók forgalomba helyezése a leginkább Érd egyetlen, Iparos utcai csomópontjánál könnyíti majd meg az autósok életét. A vizsgálatok szerint a jelenleg túlzsúfolt csomópontokban megszűnhetnek a gyakran az M7-es autópályára is visszatorlódó járműoszlopok. Az M0-s autóút és az M7-es külön szintű kereszteződésének kibővítését mégsem Érden kezdeményezték. Úgy tudjuk, a projektet még 2008-ban Törökbálinton álmodták meg. A településen ugyanis a reggeli órákban jelentősen megnövekedett az átmenő forgalom. A forgalomszámlálások azt mutatták, a csúcsidőszakokban Érd felől óránként mintegy 760 jármű érkezik a 8103-as, helyben Érdi út néven jegyzett úton.
A megoldás idén tavasszal kapott kormányzati szabad jelzést, és úgy tudjuk, a beruházás 1,37 milliárd forintos támogatási szerződése is megszületett. A formálisan kedden megkezdett építkezés befejezése után, a Budapest felé tartók, az Érdet Törökbálinttal összekötő 8103-as számú útról, a Virág tanya után pár száz méterrel megépülő körforgalomtól induló felhajtón érhetik majd el az M7-est. Az autópályán a főváros felől érkezők pedig az M0-s Diósd irányába vezető pályájára kanyarodó sávról juthatnak el a 8103-as út körforgalmáig.
A Colas munkáját egyszerűsíti, hogy az építési, illetve kiviteli tervek elkészültek, és az új útpálya területe is rendelkezésre áll. Az új csomóponti ágak kialakításának költségét csökkenti, hogy az M7-es új lehajtóját a sztráda főpályája és egy csomóponti ág alatt átvezető aluljárók régen megépültek.