Megszűnhet az állandó érdi dugók kora

Indul az építkezés az M7-es autópálya érdi csomópontjánál. Az új le- és felhajtó utak egy év alatt készülnek el, a beruházás közel másfélmilliárd forintba kerül. A fejlesztéstől azt várják, hogy megszűnnek a dugók Érd felé, Törökbálinton pedig csökken az átmenő forgalom.

Megszűnhetnek a torlódások az M7-es autópálya érdi csomópontjánál, a sztráda az M0-s körgyűrűnél új le- és felhajtó ágakat kap. Az Érd megközelítésének egyszerűsítését és Törökbálint belső úthálózatának tehermentesítését szolgáló beruházásra a kormány nettó 1,37 milliárd forintot költ, 85 százalékban uniós pénzből.

Napközben nincs baj, de este gyakran az autópályáig visszatorlódnak az autók
Napközben nincs baj, de este gyakran az autópályáig visszatorlódnak az autók
Veres Viktor / Népszabadság

A munkaterületet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kedden átadta a Colas Hungária Zrt.-nek. Az állami beruházó közbeszerzési eljárásán a legkedvezőbb ajánlatot adó cég a szerződés szerint 2016 tavaszán zárja le a projektet. Lapunk azonban úgy tudja, a le- és felhajtó sávok burkolatának kialakítása nagyrészt már az idén befejeződhet. Az összesen nagyjából másfél kilométernyi új útpálya aszfaltozását ugyanis a téli, csapadékos időjárás akadályozhatná. Így szerencsésebb, ha a jövő év elejére maradnak a befejező munkálatok.

Elsőként a területen áthaladó közművek kiváltását végzik el. Május végén az előkészületek fakivágással folytatódhatnak. Június elején pedig megkezdődik az M7-es autópályát a Törökbálint és Érd között futó 8103-as úttal összekapcsoló új sávok, illetve körforgalmú kereszteződések építése.

Az új le- és felhajtók forgalomba helyezése a leginkább Érd egyetlen, Iparos utcai csomópontjánál könnyíti majd meg az autósok életét. A vizsgálatok szerint a jelenleg túlzsúfolt csomópontokban megszűnhetnek a gyakran az M7-es autópályára is visszatorlódó járműoszlopok. Az M0-s autóút és az M7-es külön szintű kereszteződésének kibővítését mégsem Érden kezdeményezték. Úgy tudjuk, a projektet még 2008-ban Törökbálinton álmodták meg. A településen ugyanis a reggeli órákban jelentősen megnövekedett az átmenő forgalom. A forgalomszámlálások azt mutatták, a csúcsidőszakokban Érd felől óránként mintegy 760 jármű érkezik a 8103-as, helyben Érdi út néven jegyzett úton.

A megoldás idén tavasszal kapott kormányzati szabad jelzést, és úgy tudjuk, a beruházás 1,37 milliárd forintos támogatási szerződése is megszületett. A formálisan kedden megkezdett építkezés befejezése után, a Budapest felé tartók, az Érdet Törökbálinttal összekötő 8103-as számú útról, a Virág tanya után pár száz méterrel megépülő körforgalomtól induló felhajtón érhetik majd el az M7-est. Az autópályán a főváros felől érkezők pedig az M0-s Diósd irányába vezető pályájára kanyarodó sávról juthatnak el a 8103-as út körforgalmáig.

A Colas munkáját egyszerűsíti, hogy az építési, illetve kiviteli tervek elkészültek, és az új útpálya területe is rendelkezésre áll. Az új csomóponti ágak kialakításának költségét csökkenti, hogy az M7-es új lehajtóját a sztráda főpályája és egy csomóponti ág alatt átvezető aluljárók régen megépültek.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.