Üdülési jogok megtévesztő értékesítése - bírságolt is a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Resort Club Hungary Kft. üdülési jogok továbbértékesítési gyakorlatával kapcsolatos kommunikációját vizsgálta. A vállalkozás telefonon hívott meg fogyasztókat a rendezvényeire – többek között olyan fogyasztókat is, akik már előre jelezték, hogy vásárolni nem, csak eladni szeretnék már meglévő üdülési jogaikat. A vállalkozás alapvetően szóbeli kommunikációt folytat a fogyasztókkal, ezért elsősorban tanúvallomásokra, fogyasztói jelzésekre és a szerződések rendszerének értékelésére épült a GVH vizsgálata.
A fogyasztók telefonon, majd később a rendezvényeken azt a tájékoztatást kapták, hogy az általuk birtokolt üdülési jogok könnyen, jó áron eladhatóak, azok külföldi fogyasztók által keresettek. Ezenkívül elhangzott, hogy a Resort Club Hungary Kft. továbbértékesítési szolgáltatásának feltétele, hogy a fogyasztó a vállalkozás „tagjává váljon" egy klubtagsági kártya megvételével, vagy egy újabb üdülési jogot vásároljon.
A vizsgálat során azonban a vállalkozás nem tudta igazolni azt, hogy valóban értékesíthetőek lennének a másodlagos üdülési jogok, és ha igen, milyen piaci áron, illetve a vállalkozás tett-e bármi olyat a továbbértékesítés érdekében, ami meghaladja a fogyasztók előtt amúgy is fennálló lehetőségeket (például online hirdetések).
Az eljárás során maga a vállalkozás is elismerte, hogy a rendezvények célja az elsődleges jogok (illetve egyéb szolgáltatások) értékesítése volt, valamint azt is, hogy a továbbértékesítésre vonatkozó megbízást a vállalkozások nem köthetik előre fizetendő díjakhoz.
A GVH megállapította, hogy a Resort Club Hungary Kft. a fenti tájékoztatásaival megtévesztette a rendezvényeire meghívott, üdülési joggal már rendelkező és azt eladni szándékozó fogyasztókat. A hivatal megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását, és a maximálisan kiszabható 12,43 milliós bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.