TV2: Keserű élet

A TV2 feladata az őszi celebshow-versenyt az RTL Klubbal szemben, a Celeb vagyok, ments ki innen! hetek óta utcahosszal veri az Édes életet, ezért a TV2 a műsor leállítása mellett döntött A héten még leadják a már felvett epizódokat, de a jövő héttől átalakítják a csatorna főműsoridős programját.
TV2 / Fotó
A múlt heti televíziós nézettségi adatok is azt igazolják, hogy az RTL Klub Celeb vagyok, ments ki innen! című műsorával a TV2 nem tudja felvenni a versenyt. Az RTL-es produkció nézettsége a teljes népesség és a kereskedelmileg leginkább preferált 18-49 éves célcsoportban is négy-ötszöröse TV2 Édes életének. A két műsor közötti nézettségi olló minden nappal csak nyílt, ezért is döntött a TV2 menedzsmentje, hogy leállítja az sorozat forgatását. A TV2 tájékoztatása szerint a héten még leadják a már felvett epizódokat, de a jövő héttől átalakítják a csatorna programját. Azt egyelőre nem árulták el, hogy milyen műsorokat terveznek, mert még dolgoznak az új műsorstruktúrán.

A TV2 egyedül a vasárnapi nézettséggel vigasztalódhat. A Sztárban sztár múlt vasárnap is minden fontos nézettségi célcsoportban piacvezető volt. A show-műsor vasárnapi átlagos nézőszáma a teljes lakosság körében megközelítette az 1,7 milliót.

A TV2-nek azért is kellett levennie a képernyőről a sikertelen celebshow-ját, mert iparági szinten már zajlanak a tárgyalások a médiaügynökségekkel a jövő évi hirdetési csomagokról. Az ügynökségek és megbízóik, a nagy hirdetők pedig jórészt az őszi nézettségi adatok függvényében döntenek az éves reklámköltésről.

Mint arról beszámoltunk, a jövő évi reklámbevétel alakulása létkérdéssé vált mindkét csatornánál, mivel reklámadót kell fizetni, és bizonytalanná vált a kábelszolgáltatók által utalandó terjesztésidíj-bevétel. Az RTL-t már idén sújtja a reklámadó, 4-5 milliárd forinttal csökkentve a cég eredményét, a kormánypártok viszont a veszteséges cégeket, így a TV2-t az idén még mentesítették a fizetési kötelezettség alól. Jövőre azonban a TV2-nek már hozzávetőleg kétmilliárdos pluszkiadást jelent a reklámadó. Mindkét televíziónak hatalmas, 6-8 milliárd forintos bevételkiesést jelenthet 2015-ben, hogy egyelőre nem kérhetnek terjesztési díjat a kábelszolgáltató cégektől. Mindkét tévé előzetes üzleti tervében szerepelt már ez a bevétel, de a kormány ezt egy törvénnyel blokkolja.

A múlt héten a parlamentnek benyújtott jövő évi adótörvény-javaslat nem tartalmaz semmilyen változtatást a reklámadó vonatkozásában. Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter ugyanakkor szeptemberben, a Hír TV-ben azt mondta, a költségvetési vita alatt módosulhat a reklámadóról szóló törvény, amely miatt hadban áll a magyar kormány és az RTL Klub. - A kormánynak joga van a parlamentnek új adószabályokat, új adótételek kialakítását javasolni, elvileg nem kizárt annak a lehetősége, hogy a reklámadó mértéke, volumene, rendszere változhat - fogalmazott Lázár János.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.