TV2: Keserű élet
TV2 / Fotó |
A TV2 egyedül a vasárnapi nézettséggel vigasztalódhat. A Sztárban sztár múlt vasárnap is minden fontos nézettségi célcsoportban piacvezető volt. A show-műsor vasárnapi átlagos nézőszáma a teljes lakosság körében megközelítette az 1,7 milliót.
A TV2-nek azért is kellett levennie a képernyőről a sikertelen celebshow-ját, mert iparági szinten már zajlanak a tárgyalások a médiaügynökségekkel a jövő évi hirdetési csomagokról. Az ügynökségek és megbízóik, a nagy hirdetők pedig jórészt az őszi nézettségi adatok függvényében döntenek az éves reklámköltésről.
Mint arról beszámoltunk, a jövő évi reklámbevétel alakulása létkérdéssé vált mindkét csatornánál, mivel reklámadót kell fizetni, és bizonytalanná vált a kábelszolgáltatók által utalandó terjesztésidíj-bevétel. Az RTL-t már idén sújtja a reklámadó, 4-5 milliárd forinttal csökkentve a cég eredményét, a kormánypártok viszont a veszteséges cégeket, így a TV2-t az idén még mentesítették a fizetési kötelezettség alól. Jövőre azonban a TV2-nek már hozzávetőleg kétmilliárdos pluszkiadást jelent a reklámadó. Mindkét televíziónak hatalmas, 6-8 milliárd forintos bevételkiesést jelenthet 2015-ben, hogy egyelőre nem kérhetnek terjesztési díjat a kábelszolgáltató cégektől. Mindkét tévé előzetes üzleti tervében szerepelt már ez a bevétel, de a kormány ezt egy törvénnyel blokkolja.
A múlt héten a parlamentnek benyújtott jövő évi adótörvény-javaslat nem tartalmaz semmilyen változtatást a reklámadó vonatkozásában. Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter ugyanakkor szeptemberben, a Hír TV-ben azt mondta, a költségvetési vita alatt módosulhat a reklámadóról szóló törvény, amely miatt hadban áll a magyar kormány és az RTL Klub. - A kormánynak joga van a parlamentnek új adószabályokat, új adótételek kialakítását javasolni, elvileg nem kizárt annak a lehetősége, hogy a reklámadó mértéke, volumene, rendszere változhat - fogalmazott Lázár János.